کد خبر: ۱۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱
شهردار شیراز:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری شیراز به محرومیت‌زدایی

اسدی گفت: در بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۰ میلیاردی شهرداری، ۳۰۰ میلیارد تومان به محرومیت زدایی اختصاص یافته بود؛ اما به دلیل اهمیت این مساله و تاکید شورای اسلامی شهرداری شیراز این مبلغ به ۵۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدحسن اسدی عصر پنج‌شنبه ۱۰ آذر در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی از تداوم طرح‌های عمرانی خبر داد و با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پرسعادت حضرت زینب کبری«س» و روز پرستار عنوان کرد: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان در ۴۰ محله کلانشهر شیراز هستیم.

 وی در ادامه عنوان کرد: انقلاب عمرانی و جهاد محرومیت زدایی در پهنه فارس آغاز شده و شهر شیراز هم با یاری دستگاه‌های مختلف نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه‌های ارزنده‌ای برخوردار است.

مهمترین شان مسئولان خدمتگزاری به مردم است

اسدی همچنین با بیان اینکه مهمترین شان مسئولان خدمتگزاری به مردم است، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که شهرداری شیراز اهتمام ویژه‌ای به آن داشته عملیات لوله گذاری فاضلاب است که با اجرای این طرح بوی مشمئز کننده‌ای که در این مکان استشمام می شود برطرف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم اهتمام ویژه‌ای به محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار داشته و در پرتو آن مناطق یازده گانه شیراز از پروژه‌های تاثیرگذاری برخوردار می‌شوند.

شهردار شیراز همچنین از شکل گیری تحقیقات جامعی برای احصای مشکلات خبر داد و افزود: بر اساس مدل‌های مختلف مطالعاتی، کمبودهای مختلف شهر مورد شناسایی قرار گرفته و بر اساس آن پروژه‌های متنوعی در بستر کلانشهر و به ویژه مناطق محروم اجرایی خواهد شد.

اسدی، پاسخگویی به شهروندان و یاوران شورا را یکی از اصلی ترین معیارهای ارزیابی شهرداران مناطق و مدیران شهرداری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همه خدمتگزاران مردم در مدیریت شهری به مولفه‌های محرومیت زدایی نگاه ویژه‌ای دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۰ میلیاردی شهرداری، ۳۰۰ میلیارد تومان به محرومیت زدایی اختصاص یافته بود؛ اما به دلیل اهمیت این مساله و تاکید شورای اسلامی شهرداری شیراز این مبلغ به ۵۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تخصص این بودجه ۱۰۰ درصد خواهد بود و باید ظرف مدت دو ماه تمام عملیات‌های برآورد، مناقصه، فراخوان و سایر روندهای قانونی انجام شده و منجر به عقد قرارداد شود و تا تیرماه ۱۴۰۲ این پروژه‌ها به اتمام برسند.

اسدی با تاکید بر این موضوع که آغاز عملیات های اجرایی و افتتاح پروژه هایی که در چند هفته اخیر شاهد آن بودیم سرآغازی برای خدمات کلان به شهروندان شهر شیراز است، اظهار کرد: امیدواریم در سه سال باقی مانده از عمر شورای ششم بتوانیم غبار محرویمت را از چهره مناطق کم برخوردار بزداییم.

وی  نظام جمهوری اسلامی ایران را حکومت مستضعفان برشمرد و گفت: مسئولان رسالتی جز محرومیت زدایی ندارند و برای خدمترسانی به مردم از هیچ فرصتی فروگذار نخواهیم بود.

شهردار شیراز در ادامه بیان کرد: چند هزار نفر از معلولان در کلانشهر شیراز زندگی می‌کنند و بمناسبت ۱۲ آذرماه که روز جهانی معلولان است از طرحپهای مختلف عمرانی بهره برداری و مجموعه ویژه معلولان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد. همچنین در این روز ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۲۵میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید.

فاز اول خط دوم مترو شیراز در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

اسدی در پایان گفت: با حمایت‌های شورای اسلامی شهر شیراز، فاز اول خط دوم مترو از میانرود تا میدان امام حسین «ع» در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان