کد خبر: ۱۵۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱
رییس اداره راه و شهرسازی استهبان:

مشکل اصلی مسکن ملی در شهرستان استهبان تامین زمین بود

کشاورز گفت: متاسفانه در شهرستان استهبان مشکل اصلی مسکن ملی تامین زمین بود که برای تامین زمین دو راه داشتیم،راه اول توافق با...
به گزارش سرویس شهرستان های  شیرازه، مشکل تامین زمین جهت آغاز به ساخت مسکن ملی، از مهم ترین مشکلاتی بود که شهرستان استهبان با آن روبرو بود.

در همین راستا گفتگویی با کشاورز رییس اداره راه و شهرسازی استهبان انجام دادیم.

مسکن ملی در استهبان در چه وضعیتی میباشد؟

وی اظهار کرد:متاسفانه در شهرستان استهبان مشکل اصلی تامین زمین بود که برای رفع این مشکل دو راه داشتیم،راه اول توافق با صاحبانی که زمین های مناسب جهت احداث مسکن ملی داشتند که چندین مورد بررسی شد ولی هریک به دلیل مشکلاتی اعم از نداشتن سند یا مشاع بودن زمین متاسفانه به نتیجه نرسید و راه دوم استفاده از قانون جهش تولید مسکن بود که در ماده ۱۰ این قانون گفته شده است همه ی ادارات ملزم هستند اراضی مازاد بدون کاربرد اداره خود را جهت ساخت مسکن ملی در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهند.

کشاورز با بیان اینکه در همین راستا توانستیم با مذاکرات ۴ قطع زمین را تامین کنیم، افزود: این قطعه زمین ها به مساحت ۱هکتاری، ۲هکتاری و دو قواره ۳ هکتاری میباشد که یکی از قواره ها در کنار مسکن مهر، دو تای دیگر حوالی ترمینال و زمین چهارم در شهر ایج واقع است.

رییس اداره راه و شهرسازی استهبان در ادامه عنوان کرد: در دو هفته گذشته مراحل قانونی واگذاری به اداره راه و شهرسازی انجام و سند آماده شده است. در همین هفته به اداره کل راه و شهرسازی فرستاده و در کارگروه های ویژه به تائید رسیده است.

وی اضافه کرد: ان شالله در هفته ی جدید کار های طراحی انجام خواهد شد،بنابراین می‌توان گفت با تامین زمین مسکن ملی در حال حاضر در مرحله نقشه کشی می باشد.

 با تامین این زمین ها چه تعداد واحد ساخته خواهد شد؟

کشاورز در این خصوص، تصریح کرد: اگر به بلند مرتبه سازی مجوز داده شود در هر هکتار تقریبا ۱۰۰ واحد می‌توان ساخت بنابراین در شهر استهبان تقریبا ۶۰۰ واحد در زمین های تامین شده احداث خواهد شدو در شهر ایج که مسکن ملی به صورت دو طبقه خواهد بود و در هکتار ۵۰ واحد قابل احداث است که در مجموع در شهر ایج ۱۵۰ واحد ساخته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی ساخت واحد ها شروع خواهد شد و پیش بینی میکنید تا چه زمانی طول بکشد؟گفت: با برنامه ریزی هایی  که انجام شده در تلاش هستیم در این مدت نقشه کشی ها انجام  و در دهه فجر کلنگ زنی این واحد ها انجام شود؛ به طور دقیق نمی‌توان گفت ولی امیدواریم در مدت یکسال و نیم بتوانیم پروژه مسکن ملی را به سرانجام برسانیم.

از لحاظ ساختمانی و کیفیت مسکن ملی در چه وضعیتی خواهد بود؟

رییس اداره راه و شهرسازی استهبان اظهار کرد: متاسفانه در ساخت مسکن مهر به تعاونی ها واگذار شد که خیلی ضعیف  عمل کردند ولی در این مرحله به پیمانکار های واجد شرایط اطلاع داده میشود تا در مناقصه شرکت کنند و وضعیت مطلوب تری نسبت به مسکن مهر خواهیم داشت.

واحد هایی که گفته شد شامل چه کسانی میشود؟

از بین  ۲۰۰۰ نفر که واجد شرایط بودند قرعه کشی کردیم و در این مرحله  تا چند روز اینده به ۵۰۰ نفر اول اطلاع میدهیم تا ۴۰ میلیون خود را واریز نمایند.

برای همه ۵۰۰ نفر پیامک ارسال میشود در دو بازده ۱۵ روزه فرصت دارند با مراجعه به اداره راه وشهرسازی یا بنیاد مسکن نامه معرفی به بانک مسکن را دریافت کنند.

 واگر در این فرصت مراجعه نکنند به منزله انصراف از مسکن ملی خواهد بود و نفرات بعد جایگزین خواهند شد.

افرادی که در زمان ثبت نام مجرد بودند و الان متاهل هستند چه راهکاری برایشان وجود دارد؟

فعلا باید صبر کنند تا در آینده سایت ویرایش مسکن ملی باز شود و وضعیت تاهل خود را عوض کنند ولی با این تعداد متقاضی مسکن ملی امکان ثبت نام مجدد نخواهد بود.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، استهبان
نظرات بینندگان