کد خبر: ۱۵۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱
استاندار فارس:

۲۷ هکتار زمین برای توسعه شهرکهای صنعتی استهبان الحاق می‌شود

ایمانیه گفت: با بیان اینکه ۲۷ هکتار زمین برای توسعه شهرکهای صنعتی استهبان الحاق می‌شود گفت: وجود شهرکهای صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در قالب های مختلف بویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان استهبان افزود: وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استهبان یکی از ظرفیت های بی بدیل و بی نظیری این شهرستان است.راه اندازی پایانه صادراتی در استهبان به ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات زراعی به ویژه انجیر این شهرستان و توسعه پایدار آن منجر می شود و ایجاد آن باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از انجیر در دنیا در حوزه سلامت رو به افزایش است که می توان با استفاده از ظرفیت انجیرستان استهبان و ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر، مسیر حرکت جدیدی را برای ارتقاء و پیشرفت بیش از پیش این شهرستان تعریف کرد.

ایمانیه بیان کرد: برای تسهیل در این زمینه، پایانه صادرات برای چهار محصول انجیر، زیتون، انار و زعفران در این شهرستان ایجاد می‌شود.

استاندار فارس، افزود: استهبان در بعد معنوی نیز بعنوان یک شهرستان قرآنی در اوج است و همواره مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشته و به همین دلیل باید تلاش شود تا در این مسیر پیش رود.

وی، در خصوص مشکلات دانشکده علوم قرآنی و مرکز آموزش عالی استهبان هم گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون دانشگاه علوم قرآنی کشور و نمایندگان این مجموعه مشکلات این دو مجموعه را پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول ، سیاست دولت سیزدهم را اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانست و افزود: در این سفر مقرر شده با همکاری شهرداری و سازمان ورزش و جوانان شهرستان، استخر سرپوشیده استهبان به شهرداری واگذار شود و استانداری فارس هم در تسریع و تکمیل این مجموعه همکاری های لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریع تر مورد استفاده مردم قرار بگیرد.
انتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان