کد خبر: ۱۵۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱
استاندار فارس:

لزوم اعمال سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی

 ایمانیه بر لزوم اعمال سهمیه ۳ درصدی به کارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس همزمان با روز جهانی معلول و در مراسم افتتاح فرهنگسرای یاران ویژه توان‌خواهان شیراز با اشاره به وعده رئیس جمهور، گفت: همه سازمان و ارگان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، موظف به اعمال سهمیه ۳ درصدی ویژه استفاده از معلولین هستند و نیروهای شرکتی و قرار دادی حق تفسیر به رأی ندارند.

وی اظهار کرد: مدیران کل استان باید بعد از تأکید رییس جمهور، هر گونه نیرویی که بکار می‌گیرند اعم از قراردادی، رسمی، آزمایشی و پیمانی باید ۳ درصد از آنها از میان معلولین باشد و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که توانخواهان توانایی جسمی کامل را برای این کار ندارند.

ایمانیه در ادامه به مسکن توانخواهان اشاره کرد و افزود: این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد. برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در جهش ملی مسکن کار به شکل جدی تر انجام خواهد شد.  

استاندار فارس با بیان اینکه متاسفانه در شیراز محل عبور و مرور توانخواهان مناسب سازی نشده است، گفت: این در حالی است که طی سال‌های گذشته وعده‌های متعددی برای این موضوع داده شده و امید است در این خصوص شهر شیراز به عنوان کلانشهر نمونه در این زمینه معرفی شود.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه این اقدام یک شبه امکان پذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: این تقاضا را داریم که در خیابان‌ها و اتوبان‌هایی که ایجاد می‌شود این موضوع رعایت و در نظر گرفته شود.  

وی همچنین به موضوع حمل و نقل توانخواهان اشاره کرد و گفت: در این خصوص با توجه به اعلام‌ شهرداری مبنی بر خرید اتوبوس این تقاضا را داریم تا درصدی از این خرید به توانخواهان اختصاص یابد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان