کد خبر: ۱۵۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱
عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس در گفتگو با شیرازه:

شهدای شاهچراغ خونشان را تقدیم راه انقلاب اسلامی کردند

سردار حدائق با اشاره به شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)بیان کرد: این شهدادر راستای دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و در پایان مورد هدف دشمنان اسلام و ایران قرار گرفتند و خونشان را تقدیم راه انقلاب اسلامی کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،سردار محمد رضی حدائق کارشناس مسائل سیاسی و عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه اولین روزی که شعار مرگ بر امریکا طنین انداز شد روز دانشجو بود گفت: دانشجویان بر علیه استعمار امریکا بر کشور و استقلالی که باید در کشور وجود داشته باشد اعتراض کردند و با حرکت دانشجویی مطالبه استقلال سر دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آن زمان شاه در اختیار آمریکا بود و از آنها تبعیت میکرد افزود: اقدام 16 آذر ماه حرکت استقلال طلبانه ای بود که بر علیه استعمار گران و مستکبری که حاکمیت خود را بر کشور ما سایه انداخته بود توسط دانشجویان انجام و باعث شد که ۱۶  آذرماه روز دانشجو نامیده شود.

سردار حدائق در ادامه افزود:یک اقدام ضد استکباری برای بدست آوردن استقلال کشور در راستای حرکت سال 42 شروع شده بود و درست همین زمان نقش دانشجویان در انقلاب شکل گرفت و تا پیروزی نهایی هم  ادامه داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس  با بیان اینکه بعد از تحقق انقلاب اسلامی جریان استکبار شکل مبارزه را تغییر داد و جنگ بین دو مکتب اسلام و مادی(به سرکردگی آمریکا) شکل گرفت، اظهار کرد: شهید دستغیب یک مبارز قبل از انقلاب بود که تلاش کرد برای تحقق پیروزی حتی پس از انقلاب اسلامی  در صف اول حفاظت انقلاب حرکت بایستد به گونه ای که در کهولت سن مورد حملات دشمنان قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی با اشاره به شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)بیان کرد: این شهدا ترکیبی از اقشار مختلف جامعه ما بودند همچون دانش آموزان ،نخبگان و خادمین  حرم؛ به طور کلی این شهیدان در راستای دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و در پایان مورد هدف دشمنان اسلام و ایران قرار گرفتند و خونشان را تقدیم راه انقلاب اسلامی کردند.

سردار حدائق در پایان اظهار کرد:همه مردم ایران برای تحقق آرمان هایشان آمادگی دارند که جانشان را تقدیم کنند.
شهدای شاهچراغ خونشان را تقدیم راه انقلاب اسلامی کردند

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان