کد خبر: ۱۵۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱
مدیرکل بیمه سلامت فارس در گفتگو با شیرازه:

83 درصد از بیمه شدگان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

جعفر پور از تحت پوشش قرار گرفتن تمام مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی از اول آذر خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،علی محمد جعفرپور  مدیرکل بیمه سلامت فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه جمعیت نزدیک به 2 میلیون و 900 هزار نفر تحت پوشش خدمات این بیمه هستند گفت: 83 درصد از آمار بیمه شدگان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود:۵۴ بیمارستان دولتی سطح استان فارس ۵ بیمارستان غیردانشگاهی مانند بیمارستان شهید دوران، ارتش و تامین اجتماعی در شیراز تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، بیمارستان مادر و کودک و بیمارستان پیوند نیز به عنوان بیمارستان خیریه‌ای طرف قرارداد بیمه سلامت می باشند.

فعالیت ۷۰۰ داروخانه در سطح استان فارس و پوشش بیمه سلامت

جعفرپور با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰  داروخانه در سطح استان فارس از خدمات بیمه برخوردارند تصریح کرد: برای اولین بار به جایی رسیدیم که با نسخه الکترونیک پرداخت هایمان به داروخانه ها بروز است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه در راستای توسعه دولت الکترونیک و بهره مندی مردم از خدمات غیر حضوری شرایطی را فراهم کرده ایم، اظهار کرد: سامانه شهروندی بیمه سلامت راه اندازی شده به ادرس:Bimehsalamatiranian.ir  که شهروندان می توانند وارد شوند و حتی اپلیکیشن آن را نصب کرده و خدماتی را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره اینکه جهت استعلام بیمه سلامتشان میتوانند کد دستوری *1666# را استفاده کنند، افزود: خسارت بیمه متفرقه بیماران درحال پرداخت است و تیمی رسیدگی اسناد را انجام میدهند و با این وجود سندی که به ما  میدهند بیست روز بعد تحویل داده میشود  همچنین امیدواریم در ماه های آینده بروز باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار این رسانه که چرا مراکز خصوصی از بیمه سلامت برخورد دار نیستند بیان کرد:  طبق قانون در بودجه سال 1401همه مراکز و موسسات درمانی ملزم شدند با بیمه پایه قرار داد ببندند وگرنه موجودیت آنها با مشکل مواجه خواهد شد.

جعفر پور با تاکید بر اینکه صدور پروانه هایشان منوط به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن است، عنوان کرد: از یکم آذر ماه برخی از مراکز با ما قرار داد تنظیم کرده اند همچون بیمارستان ام ار ای  و ... البته موقت بوده تا اینکه ما یک اعتماد سازی صورت گیرد و در نتیجه امیدواریم قرار داد ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیراز ، فارس
نظرات بینندگان