کد خبر: ۱۵۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱

از مراکش شگفت انگیز تا تاریخ‌سازی فرانسه/ اشک‌های رونالدو و توپی که در فضا گم شد!

تیم های ملی مراکش و فرانسه به جمع 4 تیم پایانی جام جهانی راه یافتند.
به گزارش شیرازه، دومین روز از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر نیز برگزار شد و مراکش توانست یک شگفتی دیگر خلق کند و فرانسه بار دیگر به جمع 4 تیم پایانی راه یابد. انگلیس با پنالتی بسیار ضعیف کین از رقابت ها کنار رفت و پرتغال با نیمکت نشینی رونالدو وداعی تلخ با قطر را به ثبت رساند. 

* مراکش - پرتغال ؛ به این داستان شگفت‌انگیز ادامه بده!

وقتی سوت پایان به صدا درآمد همه دوربین‌ها اشک‌های رونالدو را به تصویر درآوردند ولی آن سوی میدان پسرانی از آفریقا یک صفحه دیگر از داستانی باورنکردنی را برای فوتبالی‌ها روایت کردند. پسرانی از دیار کازابلانکا که هم تاریخ‌ساز شدند و هم اینکه توانستند بار دیگر یار مردم فلسطین در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان شوند.
از مراکش شگفت انگیز تا تاریخ‌سازی فرانسه/ اشک‌های رونالدو و توپی که در فضا گم شد!
مراکش به اولین تیم تاریخ فوتبال بدل شد که توانست از قاره آفریقا به جمع 4 تیم پایانی راه پیدا کند. این تیم با گلزنی یوسف النصیری و البته اشتباه عجیب دیگو کاستا در دروازه به گل رسید و توانست بار دیگر قدرت خط دفاعی خود را به رخ بکشد. مراکش در کمال ناباوری با ستاره هایی مثل یاسین بونو بهترین خط دفاعی جام را از آن خود کرده است. آنها تنها یک گل دریافت کرده اند که آن هم به دقایق پایانی بازی با کانادا و یک گل به خودی بازمی گردد.

از طرف دیگر پرتغال در شب نیمکت نشینی رونالدو نمایش مثبتی نداشت. آنها با شوت برونو فرناندز و ژوائو فلیکس در آستانه گشودن دروازه مراکش بودند ولی یاسین بونو اجازه گلزنی به آنها نداد. رونالدو از دقیقه 50 وارد بازی شد ولی او نیز نتوانست گلزنی کند تا اشک و آه در آخر بازی سهم او شود. 

کریستیانو پیش از جام گفته بود که آخرین جام جهانی اش را تجربه خواهد کرد و این بدین معناست که این ستاره فوتبال بدون قهرمانی در دنیا باید از دنیای فوتبال خداحافظی کند. 

* فرانسه - انگلیس ؛ آقای داور؛ این بازی رینگ بوکس بود!

داور مسابقه یکی از نکات جالب توجه بود. او که آنقدر خطا نگرفت تا صدای همه رسانه ها درآورد و بسیاری این بازی را با یک رینگ بوکس تشبیه کنند. خطای مشکوک در نیمه اول بر روی هری کین باعث شد تا در نیمه دوم، 2 پنالتی به سود سه شیر گرفته شود. اولی گل و دومی به فضا فرستاده شد. هری کین در یک بازی هم به رکورد رونی و عنوان بهترین گلزن تاریخ انگلیس رسید و هم باعث و بانی شکست تیمش نام گرفت. او پنالتی اول را گل کرد تا همه چیز به تساوی کشیده شود ولی وقتی به پنالتی دوم رسید، آنقدر توپ با دیرک افقی دروازه فاصله داشت تا مضحکه امباپه نیز شود.
از مراکش شگفت انگیز تا تاریخ‌سازی فرانسه/ اشک‌های رونالدو و توپی که در فضا گم شد!
فرانسه نه تنها طلسم قهرمان را باطل کرد بلکه یک تاریخ دیگر را به نام خود نوشت. از سال 1990 تاکنون مدافع عنوان قهرمانی نتوانسته به جمع 4 تیم راه یابد که این افتخار با «اولیویه ژیرو» ممکن شد. بازیکنی که به تازگی بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی فرانسه نام گرفته، بار دیگر به داد خروس ها رسید تا در جشن صعود به نیمه نهایی کمتر کسی به یاد بنزما بیفتد. 

در این مسابقه البته باید به هوگو لوریس نیز اشاره کرد. دروازه بانی که بسیاری از توپ های انگلیسی ها را مهار کرد و نگذاشت تا تیمش گل دریافت کند. ضربه شوامنی نیز یکی از زیباترین اتفاقات بازی بود. او که در رئال مادرید و زیر نظر آنچلوتی پیشرفت کرده، حالا به جانشین اصلی پوگبا نام گرفته است. او حالا مهره بزرگ دشان برای 2 مسابقه بعدی تا قهرمانی محسوب می شود. باید دید آیا فرانسه می تواند دوباره قهرمان دنیا شود؟
از مراکش شگفت انگیز تا تاریخ‌سازی فرانسه/ اشک‌های رونالدو و توپی که در فضا گم شد!
تیم ملی فرانسه چهارشنبه شب باید با تیم ملی مراکش دیدار کند.


منبع: فارس
نظرات بینندگان