کد خبر: ۱۵۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس :

مسئولان باید جهت برگزاری باشکوه تر رویدادهای فرهنگی پای کار بیایند

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه بازتاب تولیدات فرهنگی و رویدادهای مختلف در رسانه ها ضعیف است، گفت: مسئولان استان باید برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر رویدادهای فرهنگی و انعکاس و انتشار خوب اخبار این رویدادها پای کار بیایند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس امروز ۲۰ آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دستغیب، شهید محراب با بیان اینکه حرکت آفرینی این است که کسی از یک مسجد خرابه در شهر خود شروع کند، عنوان کرد: این شهید والا مقام جزو اولین‌های حرکت انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه به برگزاری باشکوه مراسم چهلم شهدای شاهچراغ(ع) اشاره و از دست اندرکاران این برنامه قدردانی کرد و گفت: با وجود برگزاری باشکوه این مراسم اما شاهد انعکاس خبری خوب و در خوری از این رویداد نبودیم که این موضوع نشان می‌دهد در تبلیغ کردن و انعکاس رویدادهای فرهنگی در استان فارس موفقیت چندانی نداریم.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه بازتاب تولیدات فرهنگی و رویدادهای مختلف در رسانه و فضای مجازی ضعیف است تصریح کرد: مسئولان استان باید برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تره رویدادهای فرهنگی و انعکاس و انتشار خوبه اخبار این رویدادها پای کار بیایند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به این نکته که لازم است تولیدات فرهنگی و رویدادهای فاخر و خوب در فارس مورد تقدیر قرار گیرند، افزود: برای برگزاری مناسبات مختلف باید تقسیم کار در استان فارس شکل بگیرد و از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.
 
 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید درخواست‌های عمومی را سازماندهی و عملیاتی کنیم، گفت: مردم و حزب اللهی‌ها گله می‌کنند که چرا چنین مراسم‌هایی انعکاس مناسبی در رسانه‌ها و در فضای مجازی ندارند و چرا تولیدات فرهنگی مان در این فضاها ضعیف است؟

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه قرارگاه فرهنگی با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داده و تقسیم کار کند، عنوان کرد: در موضوع حجاب نگرانی و دغدغه زیاد است، پس مدیران هم باید از حمایت های گوناگون نسبت به مسئله حجاب دریغ نکنند.

 وی با طرح این سوال که چگونه می‌توان کار تاثیرگذار انجام داد؟، گفت: اقدامات نتیجه بخش باید با هماهنگی در سطح ملی دنبال شود. به طور مثال دادستان کل کشور مطرح کرده بود که مردم اقدامات انجام شده در رابطه با حجاب را از ما بخواهند. 

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان تصریح کرد: اینکه نظرسنجی‌ها نشان داده که بیش از ٨٠ درصد مردم طرفدار حجاب هستند باید نمود پیدا کند که در این بخش خوب عمل نکرده‌ایم، چرا که مطالبه را باید عمومی کرد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان