کد خبر: ۱۵۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش در فارس در گفتگو با شیرازه:

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گامی در راستای گره گشایی مشکلات نخبگان

رزمجو عنوان کرد: همین که به جوان نخبه و فعال بها دهیم و از آنها تجلیل کرده و فرصتی را فراهم کنیم تا گره هایش را باز کند قطعا اثرات مثبتی خواهد داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان فارس که روز گذشته  با حضور جمعی از اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، محققان جوان و مسئولان استانی افتتاح شد، موضوعات جدیدی را همچون هوش مصنوعی، ربات ها، کوانتوم و.. مورد توجه قرار داده و به مرحله اجرا در آورده بود.

سید آیت‌اله رزمجو، مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه عنوان کرد: در این نمایشگاه جدیدترین دست آوردهای پژوهشی و فناوری استان یا تاکید بر شرکت های دانش بنیان و فن آور و با توجه به نامگذاری این سال به نام دانش بنیان و اشتغال آفرین ، به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه  بیش از 100 شرکت و دستگاه در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و جدید ترین دست آوردهای خود را به نمایش گذاشته اند، افزود: این نمایشگاه که به مناسبت هفته پژوهش برپا شده  از 8 صبح روز دوشنبه آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ برپا می باشد.

رزمجو هچنین عنوان کرد: تقاضا داریم همکاران آموزش و پرورش شرایطی را فراهم کنند که دانش آموزان بتوانند از این نمایشگاه باز دید کنند .

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان فارس با اعلام این خبر که امروز 22 آذر ماه از چهره های علمی، دانشمندان و سرآمدان علمی تجلیل میشود، اظهار کرد: بدین وسیله در نخبگان و دانشجویان و جوانان ایجاد انگیزه می کنیم تا گامی باشد در جهت پیشرفت هر چه بهتر حوزه پژوهش و فناوری.

وی در خصوص تاثیر چنین نمایشگاه هایی در راستای حمایت از نخبگان و ممانعت از فرار این قشر از کشور، اظهار کرد: همین که به جوان نخبه و فعال بها دهیم از آنها تجلیل کرده و فرصتی را فراهم کنیم تا گره هایش را باز کند قطعا اثرات مثبتی خواهد داشت در همین راستا سازمان ها و دستگاه های اجرایی را گرد هم جمع کردیم و تحت عنوان میز خدمت پژوهشگران و فن آوران  تا با مسئولان استان صحبت کنند و مسیر برایشان هموار گردد که همه اینها تاثیر گذار است.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: از طرفی کار مثبتی که انجام شده این است که تمام شهرستانهای 37 گانه استان را دعوت کردیم بر برگزاری چنین نمایشگاه هایی و اکنون این امادگی را دارند تا با محوریت فرمانداران شهرها همین کار را با مقیاس هایی به این شکل انجام دهند.
رزمجو در پایان با اشاره به اینکه دبیرخانه هفته پژوهش و فناوری در استان فارس به‌صورت سالانه فعال است، گفت: با وجود پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و  دیگر مراکز پژوهشی در این استان تاکنون یک هزار و ۸۹ شرکت فناور در فارس راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان موفق به تجاری‌سازی محصولات خود شده‌اند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان