کد خبر: ۱۵۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
شهردار شیراز خبر داد:

۸۵ درصد بودجه امسال شهرداری به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد

برنامه شیراز ۱۴۰۴ برنامه‌ای بسیار کاربردیست که به همت شورای اسلامی تصویب ‌شده و با عملیاتی شدن آن، سال ۱۴۰۴ شاهد تغییرات زیادی در این کلانشهر خواهیم بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدحسن اسدی شهردار شیراز شنبه ۲۶ آذر در نشست مشترک نمایندگان وزارت کشور و کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، شورای اسلامی و شهرداری شیراز، با اشاره به بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی شهرداری شیراز، گفت: بودجه امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ که با شش هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بسته‌شده بود، رشد ۲۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهارکرد: ۸۵ درصد بودجه امسال به فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد که شامل پروژه‌های مختلف عمرانی، ویژه و ستاره‌دار است.

به گفته اسدی، با تلاش شبانه‌روزی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز یک ردیف در بودجه به نام بودجه محرومیت‌زدایی به میزان ۵۱۰۰ میلیارد ریال ایجاد و به ۴۰ محله با ۷۷ پروژه تعلق ‌گرفته است.

شهردار شیراز در ادامه اظهارکرد: برنامه شیراز ۱۴۰۴ برنامه‌ای بسیار کاربردی است که باهمت شورای اسلامی شهر تصویب‌شده و با عملیاتی شدن آن شاهد تغییرات زیادی در کلانشهر شیراز خواهیم بود.

وی بیان کرد: امسال فاز یک خط ۲ مترو با بیش از ۸.۵ کیلومتر از ایستگاه قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز گفت: توسعه شمال شرقی فاز ۲ خط دو قطار شهری با طول بیش از ۵ کیلومتر و اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد تومان نیز از میدان آزادی تا فضیلت به‌زودی آغاز می‌شود و خط سوم نیز در ادامه خط یک از معالی‌آباد تا ایستگاه راه آهن در درگاه شمال غربی شیراز ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان