کد خبر: ۱۵۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خبر داد:

مزایده، سرانجام کارخانه راکد «آی تی آی»/تا هفته آینده مزایده جدید برگزار خواهد شد

به دستور دادستان کل کشور و کمیسیون رفع موانع تولید استان فارس مزایده اولیه کارخانه «آی تی آی» باطل و در هفته گذشته برگزار خواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار  این رسانه، از ابطال مزایده اولیه کارخانه «ای تی آی» خبر داد و در خصوص تصمیم دولت در این خصوص عنوان کرد: این کارخانه که قرار بود پس از حمایت بخش دولتی، با اشتغال بیشتر باعث رونق تولید شود، متاسفانه نتوانست موفق عمل کند واتفاق نیافتاد.

وی افزود: با فراز و نشیب هایی که داشت علی رغم مصالح اجتماعی و کارگری که از سال ۸۵ تا کنون ایجاد شد و  تصمیماتی که در جهت کمک به کارگران آن انجام شد، اما به چرخه تولید بازنگشت.

ربانی زاده با اشاره به اینکه بعد از مدتی، رئیس قوه قضائیه،  تابستان سال گذشته آقای منتظری دادستان کل کشور را مامور کرد تاجهت تعیین تکلیف این کارخانه به شیراز سفر کند،گفت: در همین راستابا کلیه دستگاه های مرتبط جلسه گرفته و در نهایت تصمیم بر این شد که کارخانه به مزایده گذاشته شود.

معاون استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه در آن جلسه تاکید شد که کارخانه به فرد واجد شرایط و به صورت یکجا واگذار گرددتا بتواند تولیدی که مد نظر است را انجام دهد، اظهار کرد: بانک ملی با توجه به مطالبه ای که از این کارخانه داشت که هم خود واحد تولیدی و هم تجهیزاتش در رهن بانک بود، به عنوان خواهان درخواست مزایده کرد و ثبت اسناد جهت قیمت گذاری به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع داد که ۱۲۵ میلیارد تومان اموال منقول و غیر منقول شامل 
عرصه و اعیان هم ۶۲۹ میلیارد تومان قیمت گذاری شد.

وی ادامه داد: این آگهی مزایده هفته قبل در دو بخش اموال منقول و غیر توسط اداره ثبت اسناد منتشد شد اما با توجه به اینکه تاکید شده این کارخانه باید یکجا واگذار و به تولید مشغول گردد ممکن بود با مشکل مواجه شویم به این صورت که قسمت منقول یا غیر منقول به فروش رود و بخش دیگر همچنان باقی بماند  به همین جهت پس از بررسی اهلیت شرکت کنندگان  و دو بخش بودن مزایده، این اقدام عملی نشد و در جلسه ای با حضور دادستان مرکز استان، رئیس سازمان صمت، رئیس ثبت اسناد، بانکهای ذی نفع و... مزایده ابطال گردید.

به گفته ربانی زاده مقرر گردید در فرصت یک هفته ای مزایده مجدد با شرایطی که تعیین شده بود برگزار گردد همچنین تاکید استاندار فارس نیز بر این است که کارخانه به گونه ای واگذارشود که حداکثر طی یک سال آینده مجدد به چرخه تولید برگردد و به زمانی برسد که بیش از 1000 نیروی کار داشت.

کارخانه آزمایش به تعهداتش بله خوبی عمل نکرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در خصوص مزایده کارخانه آزمایش هم عنوان کرد: این کارخانه هم همانند آی تی آی در مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت و مقرر گردید جهت بازگشایی اقداماتی انجام شود، اما طبق مصوبه پیش نرفت و به خوبی اجرا نشد  قرار است به مزایده گذاشته شود 

 ربانی زاده در پایان عنوان کرد:چون آزمایش در رهن بانک ملت است و این بانک میتواند رسما مزایده را اجرا کند مدارک را به منظور کارشناسی ارجاع داده و به زودی این واحد تولیدی هم به مزایده گذاشته خواهد شد در همین مورد هم تاکید شده حتما کاربری صنعتی باقی بماند و کسی به امید تغییر کاربری نمیتواند در 

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان