کد خبر: ۱۵۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

شهدا ذخایری ارزشمندجهت تقویت بُعد فرهنگی و انجام جهاد تبیین در جامعه

سردار کوشکی گفت: باید از شهدا به عنوان ذخایر ارزشمند دفاع مقدس در مقاطع مختلف به بهترین وجه برای تقویت بُعد ایمانی و فرهنگی و انجام جهاد تبیین استفاده کنیم،
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سردار سعید کوشکی جهرمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس امروز در حاشیه مراسم استقبال از 10 شهید گمنام که وارد فرودگاه شیراز شدند،ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، عنوان کرد: افتخار داریم همچون سالیان قبل در ایام شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها  استان فارس میزبان هشت شهید گمنام  و دو شهید شناسایی شده تازه تفحص دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه امروز مراسم استقبال از فرودگاه شهید دستغیب با حضور مسئولین استانی و جمعی از مردم برگزار شد، افزود: از همین لحظه که شهیدان عزیز ما وارد شهر شیراز شدند مقرر گردیده در مردم  در سی و هشت شهرستان،بخش ها و شهرها در جوار شهدا مراسمی را برگزار و با شهیدان تجدید میثاق مجدد کنند.

کوشکی با یان اینکه به نظر خودم بزرگترین رزمایش فرهنگی و جهاد تبیین انجام شده، اظهار کرد: برنامه ریزی شده که در روز ششم دی ماه مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پنج شهید گمنام در شیراز  از میدان ارم تا میدان امام حسین (ع) تشییع شوند و در پنج نقطه شهر خاکسپاری خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: همچنین یک شهید در  دانشگاه آزاد شهرستان مرودشت ، یک شهید شناسایی شده  در قادر آباد،یک شهید در شهرستان خفر در بخش خاوران، یک شهید در موسسه رزمندگان اسلام شهرستان فسا و یک شهید هم در مجموعه بالا ده بیرم لارستان داریم  که خاکسپاری خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که هدف از خاکسپاری شهید در استانداری چیست؟ تصریح کرد:چون استانداری نماینده عالی دولت در استان است و ایمانیه استاندار فارس به کرات پیگیری می کردند که حتما شهید گمنام در استانداری خاکسپاری شود بعنوان نماد ارزش های ایرانی و اسلامی ما و جایی باشد که مسئولین ما روزانه بتوانند از پیکر و حضور این شهید به نحو احسن استفاده کنند.

به گفته سردار کوشکی شهدا متعلق به مردم است ،بنابراین وظیفه بنده و همه مسئولین فراهم کردن شرایط زیارت قبور شهدا برای همه آنها است، بر همین اساس برنامه ریزی شد و از اهالی عزیز استان هم دعوت شد که توفیق داشتند حضور پیدا کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس  با تاکید بر اینکه باید از این ذخایر ارزشمند دفاع مقدس در مقاطع مختلف به بهترین وجه برای تقویت بُعد ایمانی و فرهنگی و انجام جهاد تبیین استفاده کنیم، تصریح کرد: به عقیده بنده این جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند در همه شرایط،بر ما واجب است که در کنار شهیدان و محضر انها ، باشیم .

هویت دو شهید تازه تفحص شده اعلام شد

سردار کوشکی در پایان به هویت دو شهید تازه تفحص شده استان فارس که با شهدای گمنام وارد شیراز شدند اشاره کرد و گفت:بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بودند که پس از سالها به زادگاه خود بازگشتند.

وی در پایان عنوان کرد: شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده و شهید سلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود.


 انتهای پیام/س/د


نظرات بینندگان