کد خبر: ۱۵۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۲ دی ۱۴۰۱

ضرورت چیست؛ ابزار کار شورا یا هزینه کرد بیت المال درمسیر صحیح؟

ماجرای خرید گوشی های گران قیمت اعضاء شورای شهر شیراز و حاشیه هایی که به همراه داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در تازه ترین اخبار حاشیه ای از اقدامات شورای شهر شیراز، خریداری و تحویل گوشی های تلفن همراه با مبالغ چند ده میلیون تومانی است که جای بسی تعامل و بررسی دارد.

 شنیده ها حاکی از این است که تعدادی گوشی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی تحویل اعضای شورا شده است که هرچند به گفته یکی از اعضا این گوشی ها به عنوان ابزار کار و امانی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، اما همچنان برای شهروندان این ابهام را ایجاد کرده که مگر شوراییان، خود دارای گوشی تلفن نبوده‌اند که چنین هزینه گزافی صرف خرید تلفن همراه شده است؟

 بر همین اساس ابتدا با مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز تماس گرفتیم تا ماجرا را از وی جویا شویم، اما عدم پاسخگویی طاهری، خبرنگار شیرازه را برآن داشت تا از محمدتقی تذروی نایب رئیس شورا پیگیر موضوع شود.

 تذروی در پاسخ به این سوال که آیا خریداری گوشی برای اعضای شورا صحت دارد و اینکه ضرورت این کار در چیست؟ عنوان کرد: موضوعی که در شورا مطرح شد این بود که نیاز است اعضا از گوشی‌های تلفن همراه که شورا در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کنند، به همین منظور تعدادی گوشی خریداری و به صورت امانت در اختیار هر کسی که تمایل داشت گذاشته شد.

 وی با بیان اینکه این گوشی ها به عنوان ابزار کار در اختیار هر عضو شورا قرار می گیرد، افزود: قبلاً هم سابقه داشته که تجهیزاتی به اعضا تحویل داده شود، همانطور که در دوره چهارم و پنجم لپ تاپ خریداری و به شورائیان تحویل داده شد که تا پایان دوره فعالیت شان در شورا از آن استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: همه اعضا گوشی را دریافت نکردند و فقط عده ای که درخواست دادند گوشی در اختیارشان قرار گرفت.

این عضو شورا با بیان اینکه قاعدتاً از بودجه شورا و شهرداری تجهیزات خریداری می‌شود، اظهار کرد: این موارد ابزار کار به شمار می رود، همانند راننده و ماشین که در اختیار شورا قرار می گیرد این نیز همان حکم را دارد.

به دلیل پیشرفته بودن و عدم توان استفاده، گوشی را برگرداندم

تذروی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی در خریداری گوشی وجود داشت؟، گفت: برخی اعضا به دلیل دارا بودن گوشی ساده امکان حضور در گروههای کاری را نداشتند و این به منزله ابزار کار به آنها تحویل داده شده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که بنده نیز یکی از اعضا بودم که گوشی را دریافت کردم اما به دلیل پیشرفته بودن و عدم توان استفاده از آن تلفن را به شورا بازگردانده و از گوشی شخصی استفاده می کنم.

استخاره گرفتم خوب نیامد

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدا استخاره گرفتم اما خوب نیامد ابراز کرد: ترجیح دادم از گوشی ساده تر استفاده کنم و اطلاعی از اینکه چه تعداد از اعضا گوشی را تحویل گرفتند ندارم.

به گزارش شیرازه، این سوال مطرح است که با توجه به قیمت های بالا و پیشرفته بودن گوشی در حدی که برخی از آنها امکان استفاده از آن را ندارند ضرورت خرید چنین ابزارهای کاری چقدر حائز اهمیت است؟

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان