کد خبر: ۱۵۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، غرق عزا و ماتم

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، غرق عزا و ماتم است.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،حجت الله طلایی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس از اجرای بر نامه های این آستان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد و عنوان کرد: سوم دی ۱۴۰۱، بعد از اقامه نماز و مغرب و عشاء، در شبستان امام خمینی (ره)، حجت الاسلام و المسلمین بینازاده، به ایراد سخن و ذکر مصیبت خواهد پرداخت، همچنین یکشنبه، بعد از اقامه نماز و مغرب و عشاء، حجت الاسلام فرهنگی، سخنرانی و حاج مهدی کریم پور، مرثیه سرایی خواهد کرد.

دوشنبه، ۵ دی ماه، در شب شهادت حضرت فاطمه(س)که مقارن با چهلم شهادت، شهید مدافع امنیت حجت الاسلام محمد مویدی است، نیز برنامه هایی برپاست که وی به آنها اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، به ایراد سخن می‌پردازد و حاج کاظم محمدی و حاج سید حسین فتح الهی، مرثیه سرایی خواهند کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس در ادامه به برگزاری مراسم قرائت خطبه فدکیه در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) هم اشاره کرد و گفت: سه شنبه ۶ دی ماه، از ساعت ۱۰ صبح در شبستان امام خمینی (ره)، حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی خطبه فدکیه را با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر، قرائت خواهد کرد. بعد از اقامه نماز ظهر و عصر نیز، برادر روشن دل، محمد شریف زاده مرثیه سرایی می‌کند.

 آیین لاله گردانی خدام حرم مطهر از دیگر برنامه هایی است که طلایی از آن نام برد و اضافه کرد: در شام شهادت حضرت زهرا (س)، خادمان آستان مقدس سیدالسادات الاعاظم، ضمن خطبه خوانی و تشییع نمادین بانوی دوعالَم، با در دست داشتن لاله‌های روشن در رثای شهادت مظلومانه سیدة النساءالعالمین، مرثیه سرایی خواهند کرد.

 یکشنبه ۴ دی ماه، ویژه برنامه «مهارت‌های زندگی فاطمی» با سخنرانی خانم کتیرایی پیرامون موضوع "تبیین مهارت‌های زندگی در کلام امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام"ویژه برنامه تدارک دیده شده برای بانوان که معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس به  آن اشاره کرد و گفت: این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ همراه با مدیحه سرایی خدام خواهر و اقامه نماز اول ماه جمادی الثانی، در رواق دارالذکر حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی پیرامون نمایشگاه‌هایی که در ایّام فاطمیه، در حرم مطهر برگزار می‌شود گفت: نمایشگاه مجموعه پوستر‌های خانه طراحان و نمایشگاه عکس از تشییع و تدفین شهدای حرم مطهر و همچنین گالری سیار، شامل بیش از ۱۰۰ اثر تجسمی با محوریت مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، در طول این ایام در آستان مقدس برپا خواهد شد. همچنین آثار فاخر استاد حسن روح الامین که با موضوع بزرگداشت شهدای حرم مطهر در رواق عسکرخانی، نقاشی و به موزه آستان مقدس اهدا شده است، در معرض دید عموم در موزه قرار می‌گیرد.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان، برگزاری کارگاه نقاشی خط استاد نقاشیان، اجرای برنامه روایت حبیب، پخش ویژه برنامه رادیو حرم در طول ایّام فاطمیه و برپایی ایستگاه صلواتی و موکب، از دیگر برنامه‌های ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در سومین حرم اهل بیت (ع) است که معاون فرهنگی آستان مقدس به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

نظرات بینندگان