کد خبر: ۱۵۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

خیرین مدرسه ساز باید الگوی رفتاری دانش آموزان باشند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید خیرین را بشناسند و عمل خداپسندانه آنها را الگوی خود قرار دهند و برهمین اساس معرفی خیرین مدرسه ساز به قشر دانش آموز برای الگوگرفتن از اقدامات خداپسندانه‌ بسیار لازم و ضروری است.
به گزارش سروس اجتماعی شیرازه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز پنج‌شنبه در دیدار جمعی از فرهنگیان لامرد، مُهر، اشکنان، گله دار و علامرودشت استان فارس در سالن اجتماعات پارسیان مهر، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و پیوند مردم افزود: در یوم الله ۹ دی مردم بصیر استمرار نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند و با دست با کفایت معلمان متخصصان داخلی تربیت شدند و امروز شرکت های حوزه نفتی را مدیریت می کنند.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی نیز از مسلمین و مظلومان جهان دفاع کرد و در بین آزادی خواهان جهان محبوب است و در نهایت او بدست اشقیاء به شهادت رسید.

نوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان های مُهر و لامرد به ویژه شهدای دانش آموز حادثه شاهچراغ (ع) و شهدای معلم مدافع امنیت کشور گفت: این دو شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت دارند. در این منطقه، ظرفیت نیروی انسانی خوبی وجود دارد و بزرگانی همچون مرحوم رستم قاسمی؛ وزیر فقید کابینه دولت سیزدهم و از ایثارگران دوران دفاع مقدس اهل این شهرستان بود.

وزیر اموزش پرورش خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوب این شهرستان را مرهون زحمات معلمان هستیم. اینجا مدیون تلاش های خیرین مدرسه ساز هستیم لذا خیرین بسیاری در این دو شهرستان وجود دارد که باعث افتخار است. در نظام جمهوری اسلامی این افتخار را داریم که خیرین ۵۰ درصد مدارس را می سازند.

وی ادامه داد: مدرسه سازی توسط خیرین نوعی کار تربیتی است مدرسه خیر ساز فضای تربیتی است و اثر تربیتی دارد.

نوری بر معرفی خیرین به دانش آموزان تاکید و عنوان کرد: دانش اموزان باید خیرین را بشناسند و عمل خداپسندانه او را الگوی خود قرار دهند.

وی  با ابلاغ سلام دکتر رئیسی؛ رئیس جمهور به مردم این دو شهرستان، افزود: دولت تلاش می کند کارهایی انجام دهد هر چند تحریم ها شدید تر شده و انواع تحریم نیز اعمال می شود. خوشبختانه مردم ما از درون تحریم ها فرصت ها را ساختند لذا فازهای مختلف مجموعه های صنعتی جنوب کشور توسط متخصصین داخلی در این دولت ساخته شده است. برای پیشرفت کشور باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی بر ضرورت ایجاد اردوگاه ملی دانش آموزی در این خطه از کشور تاکید و عنوان کرد: رتبه بندی معلمان فقط افزایش حقوق نیست بلکه رتبه بندی قطعه ای از سند تحول است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است. در دانشگاه فرهنگیان گزینش ها جدی گرفته شود تا بهترین نیروی انسانی در آموزش و پرورش جذب شوند لذا در آینده نزدیک در نحوه گزینش دانشجو معلم تجدید نظر می شود.

نوری ادامه داد: محتوای دانشگاه فرهنگیان کاربردی و شش ساحتی باشد و در پایان دوره معلمان باید در آزمون پایان دوره شرکت کنند و شش مهارت را بدانند. دانشجو معلم فارغ التحصیل مسائل دینی را بدانند پس بنابراین نمی شود معلم به روز نباشد باید معلم آینده را بلد باشد و دانش آموزان را برای آینده تربیت کند. محتوای کتاب های درسی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر معلمی شغل باشد شان آن حفظ نمی شود اما اگر معلمی هنر شود قطعا شان معلم حفظ می شود.

وی به تلاش معلمان در دوران کرونایی و باز گرداندن دانش آموزان به مدرسه اشاره و عنوان کرد: معلم با کار تخصصی و تربیتی نه تنها دانش آموز و بلکه جامعه را تغییر می دهد لذا معلم زمانی که جامعه را تغییر دهد شان و منزلتش ارتقاء می یابد.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان