کد خبر: ۱۵۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

وضعیت تخصیص اعتبارات بودجه تا آخر سال بهتر می‌شود

فرزانه گفت: با توجه به وضعیت خوب درآمدی دولت پیش بینی می شود که وضعیت تخصیص اعتبارات بودجه بهتر شود.
 به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،ولی الله فرزانه عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای مجلس برای تخصیص بودجه و عملیاتی شدن آن گفت: با وجودی که امسال موافقت نامه‌ها بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت خانه‌ها و همچنین بین سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها با تاخیر به امضا رسید اما پیش بینی می‌کنم با توجه به وضعیت خوب درآمدی دولت، تا آخر سال وضعیت تخصیص اعتبارات بودجه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها بهتر شود.

وی ادامه داد: رابطه مستقیمی بین تخصیص اعتبارات بودجه با میزان درآمد دولت دارد که تحقق پیدا می‌کند لذا هرگاه وضع فروش نفت و درآمدهای نفتی و سایر درآمدها خوب باشد، وضع تخصیص هم خوب می‌شود؛ امسال فروش نفت خیلی بهتر از سال های گذشته بوده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره لزوم تغییرات در روند تدوین بودجه برای تغییر در نحوه تخصیص ها گفت: کمیسیون برنامه بودجه پیشنهادی برای تغییر در روند بررسی و تدوین بودجه ارائه کرد که به موجب آن بررسی بودجه دو مرحله‌ای می‌شد. این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت لذا امسال روند بررسی و تدوین بودجه همچون ادوار گذشته بوده و دو مرحله ای نمی‌شود. شاید در سال های آینده تغییراتی به وجود آید.

انتهای پیام/د
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان