کد خبر: ۱۵۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۱ دی ۱۴۰۱
ساپینتو نیم‌فصل دوم لیگ را می‌بیند؟!

بازی خطرناک فتح‌الله‌زاده با نیمکت استقلال

از اطراف باشگاه استقلال اخبار غیرمنتظره و عجیبی به گوش رسیده است.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه،تیم فوتبال استقلال پس از پایان تعطیلات موقت لیگ برتر به علت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نتایجی معمولی شامل تساوی در دربی ۹۹ مقابل پرسپولیس، پیروزی ثانیه‌های آخری به لطف یک ضربه پنالتی مقابل صنعت‌نفت و تساوی بدون گل در برابر مس رفسنجان آن هم در ورزشگاه آزادی کسب کرده که چندان آمار مثبتی نیست.

به همین دلیل و کاهش پتانسیل فردی بازیکنان در پست‌های مهم و حیاتی بالاخص در درون دروازه و خط تدافعی، شرایط برای ریکاردو ساپینتو چندان خوب پیش نرفته تا او بیش از سایرین بر مدار انتقادات قرار بگیرد. شیوه و سبک بازی آبی‌پوشان هم که به مذاق هواداران خوش نیامده، علت دیگری بر این مدعاست.

آبی‌های تهرانی در این ۳ هفته‌ای که گذشت، ۴ امتیاز مهم را از دست داده‌اند و این در حالی رخ داده که صدر جدول با وجود لغزش‌های پرسپولیس، هم‌چنان در اختیار رقیب سنتی استقلالی‌هاست. آبی‌پوشان هفته آینده در برابر تراکتورِ پاکو خمز قرار می‌گیرند و سرمربی پرتغالی خودشان را هم به علت محرومیت در اختیار نخواهند داشت.

زمزمه‌های بازگشت مجیدی به اردوگاه آبی!

جدای از مباحث فنی، بحث‌های حاشیه‌ای هم به اردوگاه استقلالی‌ها راه پیدا کرده؛ از نارضایتی ساپینتو نسبت به امکانات کمپ تمرینی آبی‌پوشان گرفته تا جدال لفظی وی با مدیر رسانه‌ای تیم آن هم در خلال برگزاری نشست خبری، همه و همه بیان‌گر کدر شدن روابط بین سرمربی پرتغالی و علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه هستند.

طی هفته‌های گذشته هم مدیرعامل باشگاه استقلال دیداری عجیب و غیرمنتظره با فرزاد مجیدی، مربی و سرپرست پیشین تیم فوتبال استقلال و برادر فرهاد داشت که رسانه‌ای شدن تصاویر این دیدار باعث شده تا زمزمه‌های بازگشت فرهاد مجیدی به جمع آبی‌ها بیش از پیش در اطراف باشگاه به گوش برسد.

اگر چه علی فتح‌الله‌زاده با حضور در جمع شاگردان ساپینتو به‌صورت تلویحی از سرمربی استقلال حمایت کرده اما مدیرعامل آبی‌ها بارها نشان داده که به لحظه‌ای، نظرش را تغییر خواهد داد و بعید نیست به‌صورت ناگهانی با تکرار روند نتیجه‌گیری فعلی تیمش به سراغ سایر گزینه‌های موجود برود تا برای خود حاشیه امن مناسبی بسازد.
 
فرهاد مجیدی هم با قبول ۳ شکست پیاپی در لیگ ادنوک فوتبال امارات، این روزها اوضاع خوبی در تیم الاتحادکلبا ندارد و اگر چه سران باشگاه عربی به شکل تلویحی از وی حمایت کرده‌اند اما با توجه به سابقه آن‌ها، بعید نیست که مجیدی با چند اشتباه و شکست دیگر مجبور به ترک این کشور عربی و بازگشت به ایران شود.
 
باید این را هم در نظر داشت که فتح‌الله‌زاده به‌شدت بابت عدم توانایی در تأمین امکانات مورد انتقاد قرار گرفته و از سویی دیگر شائبه کم‌کاری عمدی و مصدومیت‌های مصلحتی برخی بازیکنان آبی‌پوش در اطراف باشگاه استقلال پیچیده. در این شرایط اصلاً بعید نیست که مجیدی یک بار دیگر به استقلال برگردد.
 
به طور حتم جدال خارج از خانه مقابل تراکتور سهم به‌سزایی در تعیین تکلیف استقلال خواهد داشت. پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم برای آبی‌ها می‌تواند با احتمالات عجیب‌وغریبی همراه باشد که تنها باید آن را به نظاره نشست.

انتهای پیام/ف
 
منبع: دانا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، استقلال
نظرات بینندگان