کد خبر: ۱۵۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

همه ابزارهای قانونی برای حل مشکل مسکن ایثارگران بکار گرفته می شود

ایمانیه گفت: می بایست با تغییر کاربری، تهاتر، تسهیلگری و سایر روش‌هایی که قانون اجازه می دهد، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، موضوع منازل مسکونی جامعه هدف بنیاد شهید حل شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در مراسم آغاز احداث ۷۷۱ واحد مسکونی جامعه شاهد و ایثارگر گفت: آمادگی داریم از هر روشی که در زمینه احداث منازل مسکونی بتواند موثر واقع شود، بصورت کامل حمایت کنیم.

وی افزود: نسبت به خانواده شاهد و ایثارگر استان وظایف متعدد و مختلفی داریم، امیدواریم بتوانیم قدمی برای ایجاد رفاه این عزیزان برداریم.

ایمانیه با اشاره به اینکه فرم "ج" ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران در نهضت جهش ملی مسکن سبز شده است، اظهار کرد: سبز شدن فرم "ج" به معنای آن است که، این افراد، خودش و افراد تحت تکفلش از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۸۴ مالک زمین مسکونی یا واحد مسکونی نبوده اند و از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ نوع امکانات دولتی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده اند.

استاندار فارس ادامه داد: این موضوع به معنای کم توجهی به خانواده ایثارگران در حوزه تامین زمین و مسکن است و هیچ جای توجیهی برای آن وجود ندارد.

ایمانیه با اشاره بر اینکه در بافت های فرسوده زیرساخت های مهم و ضروری وجود دارد، تاکید کرد: در این زمینه از ظرفیت بافت فرسوده استفاده کنید؛ علاوه براینکه بافت فرسوده سامان می یابد، احداث منازل با هزینه های کمتر و سرعت بیشتری انجام می شود.

نماینده عالی دولت در فارس افزود: مدیریت استان آمادگی دارد از هر روشی که در زمینه احداث منازل مسکونی موثر واقع شود، بصورت کامل حمایت و پشتیبانی نماید.

استاندار فارس عنوان کرد: همه ابزارهای قانونی برای حل مشکل مسکن ایثارگران بکار گرفته می شود.


حفظ اعتماد مردم به دولت، اصلی ترین و اساسی ترین وظیفه دستگاه های اجرایی است

 ایمانیه همچنن خواستار برپایی میز خدمت ویژه تعاونی ها و انبوه سازان در شهرداری‌ها شد و افزود: حفظ اعتماد مردم به دولت اصلی ترین و اساسی ترین وظیفه دستگاه های اجرایی است.

وی در یکصدوپنجاه و ششمین جلسه شورای مسکن استان،‌ مشکلات اتحادیه تعاونی های مسکن صنعت نفت و فرهنگیان را بررسی کرد.

استاندار فارس مشکلات ۵۳ تعاونی زیر مجموعه این اتحادیه ها، در ارتباط با شهرداری، ثبت اسناد، نظام مهندسی و سازمان های خدمات رسانی همچون برق، آب و گاز را بررسی کرد و افزود: مشکلات مربوطه بعضا ده سال است ادامه دارد تا آخر سال می بایست برطرف شود.

 ایمانیه خواستار برپایی میز خدمت ویژه تعاونی ها و انبوه سازان در شهرداری‌ها شد و افزود: حفظ اعتماد مردم به دولت اصلی ترین و اساسی ترین وظیفه دستگاه های اجرایی است.

نماینده عالی دولت در فارس بیان کرد: جلسه ای با هدف ارتقای فرآیند صدور پروانه در شیراز برگزار خواهد شد و تلاش خواهیم کرد فرآیند صدور پروانه ها را به حداقل ترین زمان ممکن کاهش دهیم.

در ابتدای این جلسه مشکلات دو شهرستان بیضا و سپیدان در خصوص نهضت ملی جهش مسکن مطرح و مقرر شد با توجه به شرایط جوی از یک ماه آینده عملیات اجرایی احداث منازل در شهرستان سپیدان انجام شود. همچنین برای تامین زمین جهت شهرستان بیضاء راه‌کارهای لازم ارائه شد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ایمانیه
نظرات بینندگان