کد خبر: ۱۵۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
خبر خوب:

برای نیروهای شرکتی‌، حجمی‌ و طرحی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کردند
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) مجلس، تقاضای گروهی از نمایندگان مبنی بر بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت را بررسی کرده و در نهایت نمایندگان با ۱۴۷ رای موافق با این درخواست موافقت کردند.

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس تبصره(۱) ماده (۱۰۰) آیین نامه داخلی مجلس طرح ساماندهی کارکنان دولت با اولویت در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

علی اکبر علیزاده در مخالفت با تقاضای بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت، بیان کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت یک طرح حیاتی و ضروری است. اما چند نکته حائز اهمیت است. در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند که در مواردی که قرار است دولت مسئولیت اجرای آن را بر عهده بگیرد بهتر است که دولت لایحه بیاورد، اگر شما طرح دهید ممکن است دولت نتواند اجرا کند.

وی ادامه داد: نمایندگان زحمت زیادی برای طرح ساماندهی کارکنان دولت کشیدند، اما دولت آنطور که باید پا پیش نگداشته است. بنده می ترسم که مجلس با یکپارچگی این طرح را تصویب کند اما آنطور که باید اجرایی نشود. از نظر بنده بهتر است دولت در این خصوص لایحه ارائه کند.

فرهاد بشیری در موافقت با تقاضای بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت بیان کرد: این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و برای جلوگیری از روند فعلی که در سیستم اداری درگیر آن شده ایم طراحی شده است. در این طرح تلاش شده تا جلوی برده داری نوین گرفته شود. امروز دستگاه های اداری ما دچار گرفتاری بزرگی شده است‌. این قانون به دنبال برقراری عدالت و رفع تبعیض در نطام اداری کشور است. این طرح به رضایت پرسنل و شاغلین در ادارات می انجامد.

نمایندگان در نهایت با تقاضای بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کردند.

بر اساس این طرح نیروهای شرکتی‌، حجمی‌ و طرحی تبدیل به قرارداد کارمعین می‌شوند. همچنین عناوین مشابه دیگری در این طرح آمده تا همه تبدیل به قرارداد کارمعین شوند.

انتهای پیام/د
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان