کد خبر: ۱۵۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع :

به برکت خون شهدا پشت آمریکا و اسرائیل خواهد شکست

حجت الاسلام شیرازی، به تبیین برخی ویژگی های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: به برکت خون شهدا انقلاب می ماند و پشت آمریکا و اسرائیل خواهد شکست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به تبیین برخی ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: اگر بخواهیم بخشی از زندگی این شهید را مرور کنیم باید به دوران قبل از انقلاب برگردیم زمانی که در روستای قنات ملک با خانواده زندگی می کرد. پدرش حاج حسن کشاورز بود و در  به دلیل خشکسالی دچار مشکل اقتصادی شدند و پدر مجبور شد از بانک وام بگیرد، اما به خاطر خسارت به محصولاتش نتوانست اقساط را پرداخت کند به همین جهت حاج قاسم تصمیم گرفت به شهر کرمان برود و جهت کمک مالی به پدرش به کار مشغول شود.

وی افزود: این شهید بزرگوار در شهر کرمان با همراهی یکی از بستگان به کار مشغول شد و درآمد خود را برای کمک به خانواده و پدر به روستا می فرستاد که این امر نشان دهنده ویژگی های بارز شهید سلیمانی از دوران نوجوانی می باشد.

حجت الاسلام شیرازی در ادامه به بیان برخی خاطرات خود با حاج قاسم در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن پرداخت و عنوان کرد: در عملیات والفجر ۸ بنا بود چند نفر از اطلاعات لشکر با مسئولیت شهید حسین یوسف الهی به کنار اروند بروند و جزر و مد را اندازه‌گیری کنند تا سرعت آب به دست بیاید تا زمانی که سرعت آب کمترین میزان را دارد عملیات انجام می دهند. در میان افراد یک نفر به نام حسین بادپا مسئول ثبت میزان آب بود اما در بین کار خوابش برد وقتی بیدار می شود شک میکند که در گزارش ذکر کند که خوابش برده یا اینکه یک عددی بنویسد.

وی ادامه داد: حاج قاسم و حسین یوسف الهی در مقر بودند و زمانی که از این ماجرا مطلع شدند یوسف الهی به سردار سلیمانی می گوید: بادپا در جنگ ایران و عراق شهید نمی شود، حاج قاسم سوال میکند چرا؟ یوسف الهی جواب می‌دهد چون بادپا، دروغ نوشته خواب بوده و میزان آب را اندازه گیری نکرده است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به اینکه حاج قاسم به همین خاطر معتقد بود باید اول شهید بود و شهید شد گفت: تمام شهدای حمله تروریستی شاهچراغ انتخابی بودند و عروج این شهدا محل فرود فرشتگان الهی بود.

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: حاج قاسم ۴۰ سال مرد میدان مبارزه با بیرون و در عرصه جهاد اصغر بود و بیش از پنجاه سال مرد میدان جهاد اکبر و نفسانی بود و به همین خاطر هم در دوران جنگ وقتی یک جوان بیست و چند ساله بود فرمانده تیپ و سپس لشکر و سپاه صاحب الزمان شد.

وی با بیان اینکه خصوصیات اخلاقی حاج قاسم، منحصر به یک زمان و دوره نبود عنوان کرد: وقتی که فرمانده نیروی قدس بود، سال ۶۷ در سال‌های پایانی جنگ، حتی در آخرین دیداری که با او داشتم تفاوتی نکرده و حتی پیشرفت هم کرده بود و همچنان دارای ویژگیهای بارز اخلاقی بود.

به گفته این رفیق و هم رزم سردار سلیمانی، وی تا پایان عمرخویش همچنان به مردم عشق می ورزید و در وصیت نامه خود از همه ملت ایران به خصوص مردم کرمان خواسته بود که همواره زیر پرچم ولایت بمانند.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به اینکه زمانی مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند که از مدافعین حرم قدردانی کنند گفت: حاج قاسم برای اینکه از او تجلیل نشود حاضر نمی شد در این مراسم شرکت کند، اما به دستور رهبری والاترین مدال جمهوری اسلامی برای اولین بار در کشور به سردار سلیمانی تقدیم شد. 

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع در ادامه به ماه های آخر زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، اشاره کرد و افزود: حاج قاسم به من گفت من از اول زندگی تا کنون یک ریال حق ماموریت نگرفته ام و هیچ وقت از وام گرفتن خوشم نمی آمد، به همین جهت وقتی که می خواست پسرش را داماد کند هنگام خرید وسایل، یک انگشتر ارزان قیمت برای نشانه به خانه عروس داد.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خون این شهدا اسلام را بیمه کرده است، تصریح کرد: به برکت خون همین شهدا انقلاب می ماند و پشت آمریکا و اسرائیل خواهد شکست.

انتهای پیام/س/د

نظرات بینندگان