کد خبر: ۱۵۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۷ دی ۱۴۰۱
نیکزاد:

بنیاد مسکن سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد در شهرها و ۲۰۰ هزار واحد نیز در روستاها توسط بنیاد مسکن احداث و تحویل متقاضیان می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها ، گفت: در راستای دستور رئیس جمهور برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن، از این میزان ۴۰۰ هزار واحد سهم بنیاد مسکن است که با تدابیر اتخاذ شده و اقدامات بعمل آمده، سالانه این تعداد واحد مسکونی احداث و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: دستور رئیس جمهور مبتنی بر قانون بوده و سهم بنیاد مسکن مشخص شده و هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در روستاها احداث می‌شود که در سال نخست بالغ بر ۳۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای کشور در حال ساخت داریم.

نیکزاد با اشاره به اینکه همه این ساخت و سازها با برنامه پیش می‌رود و در روند ساخت مشکل خاصی نداریم، بیان کرد: همه ساخت و سازها با اخذ پروانه از دهیاری های روستاها و شهرداری ها انجام و در طراحی سایت های جدید هم سرانه های عمومی از قبیل کاربری های فضای سبز، آموزشی، درمانی، مذهبی، فرهنگی و تجاری به طور کامل دیده می شود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: با توجه به اینکه تاکید مسئولین بر این امر هست که خانواده های ساکن در این واحدها بایستی از زندگی خود لذت ببرند، تلاش کرده‌ایم که تمام امکانات و کاربری های عمومی در نزدیکی واحدهای مسکونی احداث و شرایطی فراهم شود تا مردم از طی مسیر های طولانی و دسترسی به خدمات مورد نیازشان بی نیاز باشند.

وی با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن روزبه‌روز رشد و پیشرفت می‌کند، تصریح کرد: من به مردم این اطمینان را می دهم که این چهار میلیون واحد مسکونی که رئیس جمهور دولت سیزدهم قول داده، قطعاً در فرصت تعیین شده محقق خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن برای تامین زمین مورد نیاز طرح ها، بیان کرد: بخشی از زمین های مورد نیاز از اراضی ملی که در کارگروه های مختلف و در چارچوب قانون به شهرها و روستاها الحاق شده، تامین و بخشی هم از اراضی متعلق به مالکان شخصی است که با توافقات فی‌مابین تامین می‌شود که روند خوبی را دارد و با سرعت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان یک نهاد انقلابی با تمام توان در میدان خدمت به مردم هستیم، اذعان کرد: وزیر راه و شهرسازی به طور مرتب جلسه در خصوص بحث مسکن را دارد و مسائل را بررسی و مشکلات را رسیدگی می کند، در نشست هایی که با مدیران بانک‌های عامل برگزار شده در بحث تامین نقدینگی بانک ها برای اعطای تسهیلات مورد نیاز مشکلاتی به وجود آمده بود هم مورد بررسی قرار گرفت که در جلسه اخیر هیات وزیران مجوز های لازم برای تامین نقدینگی به بانکهای مختلف اعطا شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری نهادها و دستگاههای مرتبط با ساخت مسکن، خاطرنشان کرد: روند ساخت مسکن در کشور در حال رونق بوده و امید است با اقدامات انجام شده و برنامه های در حال اجرا بتوان مهمترین دغدغه خانواده ها به ویژه جوانان در بحث تامین مسکن را برطرف کرد.

انتهای پیام/د
منبع: فارس
نظرات بینندگان