کد خبر: ۱۵۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

انفجار گاز جان سه عضو خانواده را در شیراز گرفت

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: انفجار و آتش سوزی هولناک در ساختمان مسکونی روستای کرونی شیراز، سه عضو خانواده شامل مادر دو فرزند ۱۲ و ۷ ساله را به کام مرگ کشاند و پدر و فرزند ۱۵ را به شدت مصدوم کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،محمدهادی قانع روز دوشنبه 19 دی ماه از یک انفجار در روستای کرونی شیراز و کشته شدن سه عضو خانواده خبر داد و گفت: طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۷ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته خود را به روستای کرونی رساندند.

وی افزود: یک واحد مسکونی در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه، دچار انفجار و آتش سوزی شده و شعله‌های آتش از درب و پنجره‌های این واحد مسکونی به بیرون زبانه می‌کشید.

قانع با اشاره به حضور خانواده ۵ نفره در زمان وقوع حادثه در منزل مسکونی ادامه داد: نیروهای عملیاتی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول، پس از قطع جریان اصلی برق ساختمان، با استفاده از لوله‌های آبرسانی و تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان پس از مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی، وارد ساختمان شدند و پس از جستجو، یک نفر مرد حدودا ۳۸، مادر خانواده، دو پسر ۱۵ و ۷ ساله و دختر ۱۲ ساله را که به شدت دچار سوختگی شده بود را از میان دود و حرارت خارج کرده و برای انجام معاینات پزشکی، تحویل امدادگران اورژانس دادند.

قانع خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی عوامل اورژانس، مشخص شد سه عضو خانواده شامل فرزند ۱۲ و ۷ ساله و مادر در دم جان باخته و پدر و پسر ۱۵ ساله که به شدت مصدوم شده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی عنوان کرد: نیروهای عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به طبقه اول مهار و کاملا خاموش کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: استفاده از سیلندر پیک نیکی و کپسولی و نشت شدید گاز علت این حادثه هولناک بود، شدت انفجار به حدی بود که ساختمان دچار تخریب شد و سه نفر از اعضای خانواده در دم جان باختند.

انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، حواد
نظرات بینندگان