کد خبر: ۱۵۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

اخطار به مشترکان پُرمصرف گاز در فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی گفت: مشترکان پرمصرف گاز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی  پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ،علی اکبر میدان شاهی  مدیرعامل شرکت گاز فارس چهارشنبه ۲۱ دیماه با تاکید بر اینکه گازرسانی و تداوم جریان پایدار برای همه مشترکان و بویژه بخش خانگی در اولویت قرار دارد، به خبرنگاران گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و مصرف بیش از ۷۰ درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، مدیریت مصرف ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف، افزود: ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز تاکید دوچندانی بر مدیریت انرژی در بخش‌های مختلف دارد و شرکت گاز فارس با راهکارهای مختلف این امر را رصد می‌کند.

میدان‌شاهی با تشریح برخی از اقداماتی که توسط این دستگاه خدمات رسان انجام شده، خاطرنشان کرد: طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی از ابتدای آذر ماه آغاز شده و ۷۲ گروه کارشناسی از شرکت گاز استان میزان مصرف گاز دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، صنایع و مراکز عمومی استان را رصد می‌کنند.

 مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین از ارائه اخطار کتبی به پرمصرف‌ها خبر داد و گفت: در صورت بالا بودن میزان مصرف گاز در مرحله اول به مشترکان تذکر و اخطار کتبی داده می‌شود، در صورت بی توجهی و رعایت نکردن بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی، جریان گاز مراکز پرمصرف قطع و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با تشریح مفاد بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی خاطرنشان کرد: رعایت مواردی نظیر تنظیم دمای ۱۸ درجه سانتی گراد در فضاهای داخلی، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش کردن سیستم گرمایشی در روزهای غیرکاری و بویژه تعطیلات رسمی، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی A و B نقش مهمی در مدیریت مصرف گاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین از آمادگی شرکت گاز فارس برای نوسازی تجهیزات موتورخانه‌ها خبر داد و گفت: انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز و نصب پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز در رعایت الگوی مصرف موثر است.

میدان‌شاهی خواستار کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی در ۴ ماهه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد و اظهار کرد: براساس بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی همه سازمان‌ها، موسسات، شرکت های دولتی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی، طی یک روز ۳۶۴ مورد بازرسی به عمل آمد و آمار کلی بازدیدها به ۹۶۱۸ مورد رسیده است. همچنین طی این مدت اجرای این طرح بیش از ۱۱۰۰ اخطار صادر شده و ۱۳۸ مورد قطع گاز انجام شده است.

انتهای پیام/224224
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، گاز ، فارس
نظرات بینندگان