کد خبر: ۱۵۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۳ دی ۱۴۰۱
معاون استانداری فارس

ظرفیت نادیده قانونی بودجه ورزش نهادها هدفمند شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان فارس خواست تا ظرفیت نادیده قانونی بودجه ورزش نهادها را شناسایی و هدفمند کنند.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»اسماعیل محبی‌پور  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس: باید زمینه مشارکت مردم و بخش خصوصی در ورزش فراهم کنیم و نباید نگران کسب منفعت افراد باشیم.

این مقام مسئول با اظهار اینکه ورزش پرورش جسم و روح را به دنبال دارد، اظهار کرد: اینقدر روح در جسم افراد تاثیر گذار است که حتی می تواند یک فرد معلول را قهرمان و روحش بر مشکلات جسمی غلبه کند همانگونه بسیاری از معلولان فارس در این سال ها توانسته اند در عرصه مهم جهانی، المپیک و آسیایی برای فارس و کشور افتخار کسب کنند.

محبی پور در ادامه سخنانش بعنوان نمونه به علاقه مردم فارس به تیراندازی اشاره کرد و بیان داشت: باید این عرصه برای مردم فارس در رشته تیراندازی فراهم کنیم تا آنها از این راه به قهرمانی برسند و هم برای فارس و هم کشور افتخار کسب کنند.

برای توسعه ورزش و اینکه باید چکار کنیم تا به هدف نهایی برسیم باید از تجربه کارکنان، پیشکسوتان و صاحب نظران که عمر خود را در ورزش سپری کرده اند استفاده کنیم و بر این باوریم که جواب خواهد داد.

بر این باوریم که ورزش نباید مصرف کننده باشد و باید تولید سرمایه کنیم همان کاری که برای فروش پیراهن ستاره یک تیم ملی کردند و میلیارد ها سود نصیب فوتبال کردند ضمن اینکه تیم هایی مثل فجر و برق شیراز هم نباید دست انها به بودجه های دولتی دراز باشد و باید به فکر منابع پایدار از طریق سرمایه گذاری های مختلف باشند.

محبی پور افزود: به تمام فرمانداری ها ابلاغ کردیم که کسی حق تعطیل کردن رویداد های علمی، فرهنگی و ورزشی به بهانه های مختلف ندارند، نگاهی است که هم اینک وجود دارد.

منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه 

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این جلسه با تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، ورزش را عرصه مخابره عزت و افتخار ملی برشمرد و گفت: ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی در تمامی حوزه ها اثرگذار و از دو منظر قابل تأمل است. افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی از یک سو و اقدامات دشمنان برای هجمه به ورزش از سوی دیگر نشان از اهمیت جایگاه رفیع ورزش است.

دکتر حیدر صفرپور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اختتامیه یادواره شهدای ورزشکار مبنی بر اولویت و ضرورت قرار دادن ورزش، گفت: از کلان ترین اقدامات در کلانشهرها تا خردترین اتفاقات در دوردست ترین نقاط کشور متاثر از ورزش است، دشمن تمام سعی خود را برای اثرگذاری در عرضه ورزش به کار برده  و ما نیز باید با تمام قوا و تجمیع و توجه همه مسئولان در این میدان تاثیرگذار، نقش آفرین اصلی باشیم.

او نقش نیروی انسانی در مجموعه ورزش و جوانان را مهم برشمرد و گفت: منابع انسانی از ارزشمند ترین سرمایه هر دستگاه به شمار می‌رود و اصلاح ساختار اداری متناسب با شرح وظایف از الزامات اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است و کارکنان این مجموعه با وجود کاستی ها ایثارگرانه به جامعه ورزش و جوانان خدمت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان