کد خبر: ۱۵۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۳ دی ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

شرط سعادت امت اسلامی، اطاعت از ولی فقیه است

دژکام با بیان اینکه اگر امت اسلامی می‌خواهد به صورت هماهنگ به سوی سعادت حرکت کند باید اطاعت از ولی خدا را پیشه خود کند، عنوان کرد: در جامعه اسلامی اطاعت باعث می‌شود که همه با هم یکی شوند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز ۲۳ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه خود در ادامه بیان مباحث توحید اظهار کرد: خدا در همه عالم حکومت می‌کند، در عالم طبیعت فرمان خداست که جاری است و قوانین طبیعی چیزی غیر از اطاعت فرامین الهی نیست؛ اما انسان‌ها مختار آفریده شدند، اطاعت کنند یا معصیت، دست خودشان است.

وی با بیان اینکه اطاعت و معصیت ما برای خداوند سود و ضرر ندارد، گفت: اطاعت کردن از خدا زمینه سعادت ما است و معصیت، شقاوت و بدبختی را برای خود ما می‌آورد اما اگر به خدا ایمان آوردیم حاکمیت خدا را در این عالم پذیرفته‌ایم، این حاکمیتی که انسان به اختیار خود می‌پذیرد نتیجه‌اش این است که به بهشت رهنمود می‌شود.

 دژکام با بیان اینکه حاکم کافران، طاغوت است، افزود: طاغوت حاکم بر جامعه‌ای است که کافر باشند و خداوند حاکم بر جامعه‌ای است که مومن باشند، خدای متعال وقتی می‌خواهد در عالم حکومت کند، در جامعه انسانی برای خود خلیفه قرار می‌دهد؛ حال بحث بر سر این است که خلیفه خدا کیست و این مهم‌ترین بحث در تاریخ اسلام است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما شیعیان معتقدیم که بعد از پیامبر گرامی امام علی و یازده امام معصوم (ع) از فرزندان آنها؛ اینها خلفاء الله هستند، تصریح کرد: در همان روزهای اول پس از رحلت پیامبر (ص)، حضرت زهرا (س) در مسجد به صورت جدی مطرح کرد که اطاعت از اهل بیت (ع) که خلیفه خدا هستند نظام (هماهنگ کننده) برای ملت مسلمان است.

 دژکام در ادامه با بیان اینکه اگر امت اسلامی می‌خواهد به صورت هماهنگ به سوی سعادت حرکت کند باید این اطاعت از ولی خدا را پیشه خود کند، عنوان کرد: در جامعه اسلامی اطاعت باعث می‌شود که همه با هم یکی شوند، وقتی همه یکی شدند دیگر دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد ولی اگر تکه تکه شدیم، همه ما را می‌زنند. این اطاعت باعث می‌شود نظم و سامان در اجتماع ایجاد شود و این سامان است که دشمن را ناامید می‌کند.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم با تبریک روز میلاد حضرت زهرا(س) با اشاره به مناسبت هفته آینده و سالروز شهادت شهدای فدائیان اسلام افزود: گروه فدائیان اسلام برای عزت ایران و اسلام خیلی تلاش کردند و اینکه یادی از شهدای بزرگوار می‌کنیم برای این است که خودمان از آنها یاد بگیریم. شهید نواب صفوی به کمک یارانش روزی که در مجلس ایران توسط نخست وزیر آن موقع داشت ایران و ایرانی تحقیر می‌شد آمدند به میدان و جلوی آن کسی که ایرانیان را تحقیر کرده بود گرفتند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: آن روز مدعی بودند ایرانی‌ها حتی یک لولهنگ هم نمی‌توانند بسازند، (این را نخست وزیر آن زمان در مجلس ما گفت و خیلی‌ها تایید کردند) اما امروزی که خاطره شهید نواب را گرامی می‌داریم، ایرانی‌ها نشان دادند که بیش از این‌چیزها خدا هوش و استعداد و توان به آنان عنایت کرده است.

وی با بیان توانمندی‌های ایران امروز گفت: امروز ما می‌توانیم ماهواره بسازیم، امروز موشک‌های مختلف نقطه زن قدرتمند داریم. امروز دانش ایرانی به جایی رسیده که در خیلی از عرصه‌های دانش جزء رده.های اول دنیا هستیم. اینها همه به واسطه غیرتی که امثال شهید نواب صفوی داشته است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: امروز این حرکت با خوبی و قدرت و با عظمت پیش می‌رود و به زودی نتیجه‌های بهتر و والاتر را شاهد خواهیم بود. در عرصه انرژی اتمی به گفته رئیس این سازمان مسیر فناوری هسته‌ای به سمتی است که بهره‌مندی اقتصادی زیادی شامل کشور می‌شود. این دستاوردها باید عمومی‌تر برای مردم و جوانان توضیح داده شود.

 دژکام با بیان اینکه ما فقط در بحث رادیودارو میلیون‌ها دلار می‌توانیم برای کشور ارز آوری داشته باشیم، گفت: اینها کارهایی است که جوانان ایرانی انجام می‌دهند و به واسطه کار نواب صفوی‌ها است که خودباوری را در ما زنده کردند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان