کد خبر: ۱۵۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۳ دی ۱۴۰۱
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از اخطار به مدیران فرهنگی استان تا هشدار محیط زیست در پی نزدیک شدن حیوانات وحشی به مناطق مسکونی

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

اولین خبر را با یک مژده به هم استانی های عزیز آغاز می‌کنیم. خبری که نشان از توانمندی جوانان استان فارسی است؛ ساخت دستگاه اندازه گیری دوز از راه دور بیماران «یُد درمانی» برای اولین بار در دنیا توسط نخبه بیرمی دکتر مسعود حقانی.

پس از شنیدن خبر مسرت بخش نخبه لارستانی شاید ایجاد 60 هزار فرصت شغلی برای جوانان در فارس گام مهم دیگری در راستای توانمندسازی جوانان استان باشد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس میزان تعهد استان در زمینه ایجاد اشتغال در سال جاری را ۶۰ هزار فرصت شغلی دانست و عنوان کرد که این هدف در آذرماه ۱۴۰۱ و قبل از پایان سال محقق شده و در سامانه رصد ثبت شده است. (ان‌شاءلله که همینطوره).

از حوزه سلامت و اقتصاد فاصله می‌گیریم و سری هم به حوزه گردشگری خارجی می‌زنیم؛ نصب ۷ دستگاه خودپرداز ارزی برای گردشگران خارجی در استان فارس تصویب شد، تصمیمی که به گفته فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در جلسه شورای گردشگری استان گرفته شد.

میان این همه خبر خوب یک هشدار هم لازمه؛

 رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان فارس با توجه به بارش برف و افزایش برودت هوا در نقاط مختلف این استان، از احتمال نزدیک شدن حیوانات وحشی به مناطق مسکونی در فارس خبر داد و به هم استانی ها گفت که بیشتر مراقب باشند.

خبر، خبر؛

 15 روستای محروم استان فارس به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند، این خبری بود که سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد و بهره مندی چهار هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت را از مزایای این طرح دانست.

و اما یک اخطار هم به مدیران فرهنگی استان؛

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به مدیران فرهنگی استان از آنان خواست تا در اجرای برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی مشق شب امتحانی عمل نکنند.

پس از اخطار به مدیران فرهنگی انگار مدیران شهری شیراز هم نیازمند یک هشدار در اجرای برنامه ها و عملکرد خود هستند؛ 

نشست پرحاشیه اعضای شورا و شهردار شیراز با خبرنگاران که از رویای بودجه یک میلیارد دلاری کلانشهر شیراز تا ممانعت از پرسش اساسی خبرنگار را در پی داشت، نیازمند دادن کارت زرد به مدیران شهری است.

بعد از حوزه فرهنگ و مدیریت شهری یک بازنگری اساسی هم در حوزه عمرانی استان نیاز است چرا که مردم جنوب استان سالهاست در انتظار تحقق یک وعده هستند و پروژه راه آهن فسا- داراب - زادمحمود(هرمزگان)  که به‌عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم جنوب استان فارس است روی ریل بلاتکلیفی است.

بازدید«مقبلی» معاون وزیر راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از راه‌های مواصلاتی ارسنجان از دیگر اخبار مهم این هفته است که به منظور پیگیری بخشی از مشکلات شهرستان ها صورت پذیرفت. 

در این هفته بارش برف و باران یک خوشحالی مضاعف را به دانش‌آموزان برخی شهرهای فارس هدیه داد؛ مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان در پی بارش برف و باران بعضی مدارس را غیر حضوری کرد.

و حالا یک خبر ورزشی برای ورزش دوستان؛ شیراز میزبان رقابت‌های بسکتبال و والیبال دانش آموزان کشور شد.

مسئول روابط عمومی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: رقابت‌های والیبال و بسکتبال دانش آموزان دختر و پسر کشور بهمن‌ماه امسال به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

بسته خبری این هفته شیرازه یک اعدامی هم دارد؛ اعدام قاتل کارمند تامین اجتماعی ممسنی.

سال گذشته درپی تیراندازی درمحله جابه نورآباد ممسنی فردی باحضور درجلو منزل وحیدقهرمانی کارمند تامین اجتماعی ممسنی با اسلحه وی رابه قتل رساند، قاتل سحرگاه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ پس از تحمل حدود یکسال حبس، به اعدام محکوم و حکم اعدام اجرا شد.

یک هشدار در آخر هفته به هم استانی‌ها برای آغاز هفته پیش رو؛

مسعود حقبقت مدیرکل هواشناسی فارس امروز پنج شنبه 22 دی‌ماه از ورود سامانه جدید بارشی خبر و با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش باران در مناطق شمالی، مرکزی وغربی همراه با بارش برف در نواحی شمالی، وزش باد شدید و احتمال رعد و برق از شنبه ۲۴ دی تا دوشنبه ۲۶ همین ماه در استان فارس هشدار داد.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان