کد خبر: ۱۵۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
استاندار فارس:

بهره‌برداری از خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز یک مطالبه مردمی است

استاندار فارس گفت: با اتمام پروژه خط دوم انتقال آب از سد درود‌زن مشکل تأمین آب در کلان‌شهر شیراز رفع خواهد شد، شتاب در اجرای این طرح و بهره‌برداری کامل از طرح یک مطالبه مردمی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در بازدید از روند اجرایی پروژه‌های آبفا در بخش آب و فاضلاب شهرستان شیراز که با حضور اتابک جعفری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور انجام شد، بر مدیریت مصرف آب تأکید کرد و توجه به آن را مقدم بر تولید و تأمین آب دانست و اظهار کرد: خط دوم طرح تامین آب شیراز از سد درودزن باید تا انتهای تیرماه سال آینده تجهیز و آماده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به ضرورت تامین آب و تشکیل قرارگاه منابع آب، گفت: یکی از وظایف قرارگاه تامین منابع آب واحدهای صنعتی و باغ شهرها از محل پساب فاضلاب برای بهره‌برداری ظرف سه سال آینده است که باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه به سرانجام رساندن و تکمیل پروژه‌های دارای اولویت باید محور اصلی تلاش‌ها باشد، افزود: پروژه‌هایی که باعث جلوگیری از هدر رفت و کاهش مصرف آب می‌شود با جدیت دنبال شود هر چند که کاهش مصرف منابع آب از طریق فرهنگ‌سازی، برخود قانونی با حفر چاه‌های غیرمجاز و نظام تعرفه‌بندی براساس میزان مصرف منابع آب محقق می‌شود.

ایمانیه همچنین به سازمان برنامه‌ریزی و توسعه استان تکلیف کرد تا موضوع اعتبار جهت تامین و نگهداری را براساس اولویت‌بندی ارائه شده توسط آبفا مدنظر قرار دهد و با تاکید بر این مطلب که باید ۸ منبع اعتباری برای پروژه‌های دارای اولویت مدنظر مدیران قرار گیرد، ادامه داد: بر اساس جدولی که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد ۸ منبع اعتباری پیشنهاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس در تشریح این منابع اعتباری هشتگانه گفت: محل منابع بودجه ۱۴۰۱ در بخش آب و رفع محرومیت‌زدایی، بسیج جهاد سازندگی، مجمع خیرین آبرسان، اعتبارات در اختیار وزیرنیرو، بنیاد مستضعفان که قول ویژه‌ برای جنوب استان داده شده، کمیته امداد امام(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام و مسئولیت اجتماعی، جزو هشت منبع مالی در مسیر اجرای این پروژه‌ها است.

اتابک جعفری، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در حاشیه این بازدیدها به پیشرو بودن شرکت آبفا شیراز در ارائه خدمات به مردم تأکید کرد و از تخصیص اعتبار برای انجام پروژه‌ها خبر داد.

مدیرعامل آبفا کشور بعد از بازدیدهای میدانی پروژه‌ها و اقدامات آبفا شیراز در جلسه‌ای که در ستاد شرکت با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت برگزار شد ضمن تقدیر از آبفا شیراز برای اقدامات صورت گرفته بر تسریع در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب کلان‌شهر شیراز تأکید کرد.

خط دوم آبرسانی به شهرشیراز از سد درودزن از سال ۱۳۹۰ با هدف انتقال سه مترمکعب بر ثانیه آب آغاز شده و فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است این خط دارای یک مسیر لوله ۵۷ کیلومتری از محل سد تا مخازن معالی آباد می باشد.

به گزارش شیرازه،در این بازدیدهای میدانی، طرح فاضلاب روستاهای شرق شیراز، پروژه اجرای مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی حسین‌آباد، تصفیه‌خانه فاضلاب شرق شهر صدرا، اجرای خط دوم انتقال آب سد درودزن و نیز روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب بافت قدیم مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

 
 

نظرات بینندگان