کد خبر: ۱۵۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
مدیرعامل هلال احمر استان فارس خبر داد:

امدادرسانی هلال احمر فارس به بیش از ۱۴۰۰ حادثه دیده در استان

مدیرعامل هلال احمر استان فارس گفت:در پی بارش برف و باران و وقوع سیل در برخی از نقاط فارس، تعدادی از هم‌استانی‌ها دچار حادثه شدند، در همین راستا توسط امدادگران هلال احمر فارس به بیش از ۱۴۰۰ نفر کمک‌رسانی انجام شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حسین درویشی مدیرعامل هلال احمر استان فارس از امداد رسانی به بیش از یک  هزار و ۴۰۰ نفر از افرادی که در بارش‌های اخیر برف و باران در شهرستانهای فارس دچار حادثه شده بودند خبر داد.

وی با بیان اینکه در پی بارش برف و باران و وقوع سیل در برخی از نقاط استان فارس، تعدادی از هم استانی‌ها دچار حادثه شدند، گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی، یک هزار و 413 نفر در قالب 394 خانوار دچار حادثه شدند که ۱16 نفر از لحاظ جسمی آسیب دیده و توسط امدادگران امدادرسانی و به مراکز درمانی اعزام گردیدند.

درویشی با اشاره به اینکه امدادگران هلال احمر به مردم 20شهرستان یاری رساندند، افزود: فعالیت تیم‌های امدادکوهستان و امدادجاده‌ای هلال احمر در محورهای برف‌گیر و پرتردد زمستانی و امدادرسانی به 540خودرو گرفتارشده در برف و کولاک و یخبندان از دیگر خدمات امدادگران هلال احمر فارس بود.

مدیرعامل هلال احمر استان فارس به امدادرسانی 228 امدادگر در قالب 52 تیم اشاره کرد و ادامه داد: امدادگران با هفت دستگاه آمبولانس، 23 خودروی کمک‌دار سبک و 14 موتور پمپ، به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

 وی همچنین اشاره‌ای هم به امدادرسانی‌هایی که به صورت اقلام توسط جمعیت هلال احمر فارس به حادثه دیدگان انجام شده کرد و افزود: توزیع 177 بسته غذایی 72 ساعته و یک ماهه و اقلامی همچون پتو، موکت، برنج، چراغ نفتی، چادر، روغن، چای، کنسرو آب معدنی و... از جمله کلاهایی بود که در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفت.

درویشی در پایان اعلام کرد: برخی شهروندان تا امروز 25دیماه، در شهرستان های نی ریز،مهر، ممسنی، مرودشت، لامرد، گراش، قیروکارزین، فسا، سپیدان، زرین دشت، رستم، داراب، خرم بید، جهرم، اوز، اقلید، استهبان، ارسنجان، آباده و شیراز دچار آب گرفتگی و سیل شدند.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان