کد خبر: ۱۵۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۱
ولی نوری، شهیدی که پس از سال‌ها گمنامی، شناخته شد؛

جاذبه داشته باشید تا بتوانید افراد گمراه را به راه راست هدایت کنید

حالت جاذبه داشته باشید تا بتوانید افراد گمراه را به راه راست هدایت کنید و این گفته امام بزرگوارمان را که فرموده اند: « وحدت کلمه داشته باشید » در عمل پیاده کرده و همه به ریسمان الهی چنگ بزنید.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود بیان فرمودند که "هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک گنج است لذا مسئولین حوزه فرهنگ باید به این مهم توجه داشته و تنها شعارگونه با آن برخورد نکنند، بلکه تلاش کنند تا این گنج مهم را ارج نهاده و از آن نگهداری کنند برای این مهم باید توجه داشت که ابتدا از تحریم حقایق جنگ باید جلوگیری کرد لذا باید آن را خودمان تدوین کنیم تا از هرگونه تحریف دور بماند."

 به همین منطور و جهت آشنایی اقشار مختلف جامعه با ابعاد هشت سال دفاع مقدس و طرز تفکر و اعتقادات رزمندگانی که از جان شیرین خود گذشتند تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن نیافتد پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در نظر دارد در بخشی با عنوان"قطعه شهدا" هر روز راس ساعت یک بامداد قسمتی از وصیت نامه یکی از شهدای استان فارس را منتشر کند.

امروز با وصیت نامه شهیدی آغاز میکنیم که پس از سالها گمنامی پیکرش و آرامگاهش شناسایی شد. 

شهید ولی نوری، شهیدی است که در سال ۱۳۹۴پس از سال ها گمنامی، شناخته شد.

 این شهید در زمستان 1330 در روستای قلعه‌نو منطقه ابرج مرودشت در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. دوران کودکی را در روستا گذراند و در دبستان روستا نیز مشغول به تحصیل شد.

شرایط اقتصادی خانواده ایجاب می‌کرد که شهید بزرگوار به کمک پدر در تأمین مایحتاج خانواده همت گمارد؛ بنابراین شهید نوری به‌عنوان مصداق بارزی از آیه شریفه «و وصینا‌الانسان بوالدیه احسانا» در کمال عطوفت و مهربانی همچون یاوری صدیق، از ابتدای نوجوانی بار سنگین زحمات زودرس زندگی را به دوش کشید و در کنار کسب روزی حلال و کمک در اداره آبرومندانه خانواده، در کوره سختی‌ها و حوادث زندگی آب‌دیده شد.

روح ایثارگر و انقلابی آن شهید در طول دوران خدمت سربازی و پس از آن با آموخته‌ها و تجربیاتی که ذخیره کرده بود تلفیق و در بستر با برکت بسیج، جنگ و جهاد فی سبیل الله متجلی شد و آن بزرگوار را در زمره فرماندهان موفق جبهه حق علیه باطل قرار داد.

پیکر مطهر شهید ولی نوری پنجم آبان ماه سال 89 در منطقه عملیات قدس 3 تفحص می‌شود و در پنجم بهمن‌ماه سال 1389 مصادف با اربعین حسینی بر روی دستان پر شور و شعور دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز و مردم سومین حرم اهل بیت با شکوه خاص و مثال‌زدنی تشییع و تدفین شد تا مزار وی زیارتگاه قشر نخبه و مدیران آینده نظام اسلامی در این دانشکده باشد.

اما چند سال بعد، پس از سالها گمنامی در سال ۱۳۹۴ شناسایی شد و خانواده این شهید بزرگوار بعد از ۲۷ سال در مورد پیکر مطهر پدر دلاور خود و مزار وی اطمینان قلب پیدا کردند. این آیین در شرایطی اتفاق افتاد که پدر، مادر و همسر شهید دار فانی را وداع گفته‌اند و فرزندان وی بعد از چندین سال چشم‌انتظاری آرامگاه پدر را در آغوش گرفتند.

وصیت نامه شهید؛

وَلَا تَقَوُلوُا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیلِ اللهِ اَمواتٌ بَل اَحیَاءٌ وَ لکِن لَا تَشعُرُون

نوشته‌ای را که بر روی این تکه کاغذ می‌نویسم پیام نامه من است نه وصیت‌نامه ، زیرا من و یا کسی که شهید می‌شود مرده نیست بلکه به تعبیر قرآن کریم زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد.

برادران سپاه و بسیج شما به عنوان بازوی مسلح ولایت فقیه و سربازان اسلام هستید و در خاطره‌ها یاد سربازان صدر اسلام را زنده می‌کنید پس باید به وظیفه خطیری که دارید آگاه باشید و آن صیانت از اسلام عزیز است. در این راه باید شب و روز برای رضای خداوند و حراست دین خدا تلاش کنید.

همه ما مدیون این رهبری و این انقلاب هستیم و باید که این انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده و مقدمه حضور حضرت مهدی "عج” را فراهم آوریم و از غیبت، تهمت و افترا دوری کنید و همه در یک صف آهنین برای خود پیکار کنید و حالت جاذبه داشته باشید تا بتوانید افراد گمراه را به راه راست هدایت کنید و این گفته امام بزرگوارمان را که فرموده اند: « وحدت کلمه داشته باشید » در عمل پیاده کرده و همه به ریسمان الهی چنگ بزنید.

یک عرض با پدر و مادرم و قوم و خویشان دارم که اگر شهید شدم، هیچ ناراحت نباشید و بر سر قبر من گریه نکنید زیرا کسی نبود که بر سر قبر حسین (ع)  گریه کند و یک سخن با برادرانم دارم؛ ای برادران شما امیدان آینده انقلاب هستید، شما وارث خون شهیدان می‌باشید، تا می‌توانید دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم که این گفته مولای موحدان حضرت علی (ع) می‌باشد و حرف حق را بگویید اگر چه به ضررتان باشد و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب را پیروی کنید که واقعاً نایب امام زمان "عج” می‌باشد.

خداوند همه شما را موفق و پیروز گرداند.
ولی نوری

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان