کد خبر: ۱۵۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با«شیرازه»، خبر داد:

نجات کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات دراک

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت:در عملیاتی ۷ ساعته یک کوهنورد جوان را که در یخ‌بندان ارتفاعات دراک شیراز گرفتار شده بود توسط نیروهای تیم کوهستان، نجات یافت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» محمد هادی قانع،رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: شب گذشته پس از اعلام ستاد فرماندهی مبنی بر گرفتار شدن یک جوان ۱۸ ساله در ارتفاعات دراک و گم کردن مسیر خود در یخبندان،گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ آتش نشانی پارک دراک و ایستگاه ۱۷ سریعا جست و جو را آغاز کردند.

قانع افزود: عملیات جست و جو و دسترسی به فرد مذکور حدودا سه ساعت به طول انجامید و آتش‌نشانان موفق شدند در سرما و یخبندان شدید با پیمودن مسیرهای صعب‌العبور به جوان ۱۸ ساله که در نقطه خطرناکی از کوهستان بدون تجهیزات و مواد غذایی مناسب گرفتار شده بود، دسترسی پیدا کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: پس از اطمینان از سلامت جسمی این کوهپیما که در یک قدمی یخ‌زدگی قرار داشت و بازگرداندن قوای جسمی آنان، مسیر بازگشت به پایین کوه و محل امن با زدن چندین کارگاه ادامه پیدا کرد و پس از 7ساعت تلاش کوهپیمای جوان به سلامت به محل امن منتقل شد.


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان