کد خبر: ۱۵۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی :

پیشنهاد اضافه شدن دو نماینده دیگر به استان فارس

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: در این جلسه پیشنهاد شده است که ۲ نماینده به تعداد نمایندگان استان فارس در مجلس افزوده شود
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»محسن علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها از پیشنهاد اضافه شدن دو نماینده دیگر به استان فارس خبر داد و گفت: یک نفر از این نمایندگان احتمالاً به حوزه انتخابی شیراز و زرقان و یک نفر دیگر هم به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد اضافه خواهد شد، اما این طرح هنوز به صورت کامل به تصویب نرسیده است و نیاز به بازنگری مجدد دارد.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی افزود: با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم به دنبال این هستیم که در برخی دیگر از حوزه‌ها هم افزایش نمایندگان را داشته باشیم. انتظار می‌رود در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم هم از ۲ نماینده برخوردار شود، چراکه پیگیری امور این حوزه انتخابیه با توجه به وسعت آن از توان یک نماینده خارج است.

نمایندگان کدام حوزه‌های انتخابیه در فارس افزایش می‌یابد؟

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهادهای دیگری هم در سایر استان‌ها مطرح شده و در حال جمع‌بندی هستیم تا بتوانیم این پیشنهادها را برای رأی گیری به صحن علنی مجلس بیاوریم. به نظر می‌آید که حداقل تعداد نمایندگانی که بتوانیم به نمایندگان فارس اضافه کنیم ۲ نماینده باشد.

پیش از این، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون محدوده‌های جدید حوزه‌های انتخابیه و تعداد افزایش ۴۰ نماینده برای استان‌های مختلف را مشخص کردند.

علی حدادی در توضیح جزئیات نشست ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در این نشست، بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت و تعداد ۴۰ نماینده جدید برای محدوده حوزه‌های انتخابیه تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به میزان تعداد نمایندگان افزایش یافته بر اساس مصوبه این جلسه افزود: بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.

حدادی خاطرنشان کرد: این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان