کد خبر: ۱۵۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه انتقال آب از سد درودزن به خرامه

نماینده شهرستان‌های خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه احداث خط انتقال آب شرب و صنعتی از سد درودزن به شهرستان خرامه خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»عبدالعلی رحیمی مظفری  نماینده شهرستان‌های خرامه،سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی،که میزبان معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا و مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب کشور در حوزه انتخابیه خود بود، گفت: با تامین کسری بودجه ۱۲۰۰میلیارد تومانی که در آستانه تحقق است این پروژه تا سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد.

رحیمی افزود: همزمان به منظور سرعت بخشیدن به رفع مشکل آب شرب و صنعتی منطقه کربال، طرح الحاق خط لوله انتقال آب به منطقه کربال به خط لوله انتقال از سد درودزن نیز مصوب شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: پروژه خط لوله انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه از سال ۱۳۹۲ کلید خورد ولی به دلیل عدم دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و مشکلات بودجه‌ ای، اجرای آن متوقف شد اما با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی این پروژه سال گذشته وارد فاز اجرایی مجدد شد. 

رحیمی با اشاره به اینکه مجری این پروژه شرکت آب منطقه ای فارس است افزود: در حال حاضر ۲۳ کیلومتر از طول مسیر ۹۵ کیلومتری لوله گذاری شده است و دو مخزن ذخیره تکمیل و مخزن سوم نیز در حال اجرا است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: با الحاق خط لوله ۴۰۰ میلی متری آب شرب و صنعتی منطقه کربال به طول ۵۶ کیلومتر به خط انتقالی درودزن، مشکل تامین آب شرب و صنعتی مورد نیاز مردم این منطقه نیز برطرف می شود.

نماینده شهرستان‌های خرامه،سروستان و کوار درپایان گفت: در مجموع با راه اندازی این دو طرح آبرسانی، مشکل تامین آب مورد نیاز چهار شهر خرامه، خیرآباد، معزآباد جابری و سلطان شهر و ۵۰ روستای شهرستان خرامه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان