کد خبر: ۱۵۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون کشاورزی:

صنایع لبنی به دنبال خلق فرصت در بازارهای بین‌المللی باشند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌ ‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کیفیت محصولات لبنی باید به گونه‌ای باشد تا امکان خلق فرصت‌ در ارائه کالاهای ایرانی در سطح بین‌الملل فراهم شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»محمدجواد عسکری،رئیس شورای سیاست‌گذاری بخش کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ایران در نشست با مدیران عامل کارخانجات لبنی استان فارس با اشاره به اهمیت کیفیت تولید محصولات لبنی و تأثیر آن در بازارهای جهانی گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، این امکان وجود دارد تا بتوانیم برخی از فرآورده‌های لبنی تولید داخل دارای مزیت رقابتی در حوزه صادرات را به صورت هدفمند در بازارهای جهانی عرضه کنیم.

وی افزود: متولیان حوزه سلامت باید نسبت به فرآیند تولید محصولات دقت‌نظر ویژه‌ای در ارائه گواهی بهداشت محصولات داشته باشند که برخی از کارخانجات لبنی فارس توانستند در این زمینه به تولیدکننده برتر از نظر کیفیت و سلامت محصول دست پیدا کنند.

عسکری گفت: با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد دولت باید معطوف به توسعه واحدهای تولیدی برتر باشد، تصریح کرد: انتظار ما از دولت سیزدهم این است فضا و فرصت مناسب برای تولیدکنندگان برتر را در حوزه‌های گوناگون به ویژه در بخش صادرات فراهم کند که در این زمینه اگر موانع قانونی وجود داشته باشد مجلس یازدهم و کمیسیون تخصصی کشاورزی در راستای اصلاح یا وضع قوانین حمایتی آمادگی کامل دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، تلاش مسئولان برای احیای کارخانه‌جات تعطیل و نیمه‌فعال لبنی فارس را خواستار شد و گفت:‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به ارائه اطلاعات دقیق راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و بررسی مسائل تولیدکنندگان فعال اهتمام جدی داشته باشند.

عضو اصلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه اظهار کرد:‌بر اساس اطلاعات دریافتی و آمارهای موجود بیش از ۶۰ درصد کارخانه‌جات لبنی فارس راکد شده‌اند که این مسأله یک آسیب جدی در حوزه تولید محسوب می‌شود.

عسکری در ادامه با تاکید بر اینکه تولید محصولات سالم در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مطرح کرد: تولید محصولات لبنی به عنوان یک کالای اساسی مورد نیاز مصرف‌کنندگان باید بر اساس استانداردهای جهانی باشد تا بتوانیم نسبت به سلامت جامعه دوراندیشی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در زمینه پیاده‌سازی طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای صنایع تبدیلی و تکمیلی اقدام جدی داشته باشیم گفت: صنایع غذایی باید پیشران اقتصادی بخش کشاورزی و دامپروری در کشور باشد که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد استان فارس باید از فضای بالقوه‌ای به فضای عملیاتی و بالفعل‌ تغییر یابد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید در راستای حمایت از جذب سرمایه نسبت به رفع موانع قانونی تولیدکنندگان و دغدغه سرمایه‌گذاران تعهد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی و تکمیلی باید به صورت یک برنامه مشخص و طبق یک نقشه راه هدفمند در سیاست‌ها و راهبردهای کلان کشور و استان‌ها به صورت یک فرآیند تعریف شده عملیاتی بشود تا بتوانیم در حوزه اشتغال و توسعه اقتصادی نسبت به تحقق شعار سال مبنی بر تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نیز کارنامه قابل قبولی به ملت ایران ارائه کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان