کد خبر: ۱۵۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

۴۳ طرح با اعتبار۴۴۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افتتاح و کلنگ‌زنی طرح زیر ساختی و صنعتی با هزینه کرد ۴۴۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در استان به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در ابتدا به برخی فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد که پیش از این در گفتگوی تفصیلی با پایگاه خبری شیرازه منتشر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی مولود انقلاب است، به ارائه برنامه‌های دهه فجر این شرکت اشاره کرد و گفت: این استان با داشتن ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی رتبه سوم در تعداد شهرک‌های صنعتی در کشور را دارد.

هاشمی به 39 هزار اشتغالزایی صورت گرفته در این نواحی صنعتی هم اشاره ای کرد و افزود: با تلاش بخش دولتی و خصوصی، ۴۳ طرح زیر ساختی و صنعتی با هزینه کرد ۴۴۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد که این طرح‌ها شامل ۳۵ طرح صنعتی و ۸ طرح صنعتی تولیدی است که اشتغالزایی ۲۰۰ نفر را به همراه دارد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پاسخ به این سوال که برای شهرک‌های صنعتی که زیرساخت‌های مناسبی ندارند چه اقدماتی انجام شده است؟ اظهار کرد: از نظر ایجاد زیر ساخت‌های داخلی مشکلی وجود ندارد اما کمبودهایی مربوط به زیر ساخت‌های بیرون از شهرک وجود دارد و براساس قوانین موجود دستگاه‌های خدمات رسان باید خدمات خود را تا درب ورودی واحدهای صنعتی خدمات را تأمین کنند که گاه در این زمینه همکاری لازم صورت نمی‌گیرد.

حمایت از صنایع  کوچک از دیگر موضوعاتی بود که هاشمی به آن اشاره کرد و افزود: در این حوزه اغلب مباحث واحدهای صنعتی مربوط به مشکلات اداری است که در شهرک صنعتی شیراز و شهرک‌های شهرستانی با برپایی میزخدمت، مشکلات آنها پیگیری و در حال رفع است.

53 واحد راه‌اندازی و احیا شده  توسط شرکت شهرک‌های صنعتی


وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص آمار واحدهای احیا شده توسط شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: 53 واحد راه‌اندازی و احیا شده که  این آمار مربوط به واحدهای صنعتی شهرک است.

شرکت شهرک‌های صنعتی در ارائه آمار، مستقل است

هاشمی در واکنش به این سوال شیرازه که آیا شما در ارائه  آمار مستقل هستید یا زیر مجموعه سازمان صمت هستید؟ تصریح کرد: ما  آماری مبنی بر ۲۲۰ واحد را اعلام نکرده‌ایم. ما شهرک ساز هستیم و زمین واگذار می‌کنیم و دستگاه‌هایی که جواز و پروانه صادر می‌کنند پیگیری این موضوعات را در دست دارند و باید آمار دقیق ارائه بدهند و شرکت شهرک‌های صنعتی در ارائه آمار، مستقل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عدم پرداخت تسهیلات و مشکلات بانکی را از عمده‌ترین معضل و سد راه واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: بالغ بر ۲۹ درصد واحدهای صنعتی هم مشکل فقدان بازار دارند که در این راستا در کلینیک صنعت و مشاوره‌ها؛ عارضه یابی‌ها، حمایت‌ها و اقدامات لازم در حال انجام است.
 

انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان