کد خبر: ۱۵۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
امام جمعه شیراز:

اگر در عرصه نبرد ترکیبی صف نکشیم شهدا از ما گلایه مند خواهند شد

نماینده ولی فقیه در فارس، گفت: امروز عرصه جنگ و نبرد ترکیبی آمده وسط اداره، شهر، کوچه و خیابان ما و اگر در این عرصه ما صف نکشیم شهدا از ما گلایه مند خواهند شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، روز چهارشنبه در نخستین روز دهه مبارک فجر در آیین میثاق با شهدا در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز افزود: مقام داشتن غیر از مقام خواستن است، زاهد آن است که مقام نمی‌خواهد اما به حسب وظیفه ممکن است مقام داشته باشد.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) آمد که چنین چیزی تبلیغ کند که روسا، مقامات و مدیران دلبسته دنیا نباشند چرا که اگر این دلبستگی ایجاد شد ادامه انقلاب با مشکل مواجه می‌شود.

امام جمعه شیراز بیان کرد: شهدایی که امروز قبور آنها را گلباران می‌کنیم این‌گونه زاهد بودند.

آیت الله دژکام گفت: ما گاهی که می‌بینیم یک نفر در گوشه‌ای ترس در دلش افتاده و جا خالی کرده، انقلاب از همانجا لطمه می‌خورد.

وی اظهار داشت: زهد برای مدیر در انقلاب اسلامی لازم و باعث آرامش و راحتی خودش هست چرا که این دنیا به هیچ کس نمانده و برای هیچ کس دیگر هم نخواهند ماند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ممکن است کسی بگوید که من به غیر از خدا به چیز دیگری توجه نداریم که این عارف مسلکی خوب است و باعث عزت انسان می‌شود، اینکه از همه بریده و به خدا پیوسته است اما این هم کافی نیست، مدیر جمهوری اسلامی یک چیز دیگر هم می خواهد، نمی شود پشت میز کار در اداره بنشینیم و بگوییم که کاری نداریم به اینکه دشمن انقلاب اسلامی کیست، ما مسئول همین قسمت هستیم.

آیت الله دژکام گفت: انقلاب و اسلام دشمن دارد، اگر می‌خواهیم نزد خدا محبوب شویم باید در مقابل این دشمنان صف بکشیم. مجموعه مدیران ما باید وقتی در کنار شهدا می‌آیند باید تصمیم بگیرند که هنوز در مقابل دشمن صف هستیم و دشمن هم به دنبال این است که این صف را از بین ببرد، اگر مقدس مآب باشیم اما این مقدس مآبی صف در مقابل دشمن ایجاد نکند برای دشمن ضرری ندارد، مقدس و مومن واقعی کسی است که در مقابل دشمن صف کشی کند و صف خود را با صف دشمن جدا ببیند.

استان فارس ۱۸۴ شهید دوران انقلاب اسلامی تقدیم انقلاب کرده است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هم گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید سرافراز استان فارس، ۱۸۴ شهید مربوط به دوران قبل از انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی است که تقدیم انقلاب شده است.

ابراهیم بیانی افزود: از ۱۸۴ شهید انقلاب نیز ۲ شهید در روز ۱۶ خرداد سال ۱۳۴۲ یعنی یک روز بعد از آغاز نهضت امام راحل (ع) تقدیم انقلاب اسلامی شده تا بعد از ۲۲ بهمن نیز ما شهید انقلاب را داشتیم.

وی ادامه داد: ۱۰۴ شهید از شهدای انقلاب اسلامی مربوط به شهر شیراز و ۸۰ شهید نیز متعلق به شهرستان‌های فارس هستند که امروز قبور مطهر آنها گلباران خواهد شد.

بیانی اظهار کرد: فردا و در دومین روز از دهه مبارک فجر آیین گلباران قبور مطهر شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان نماد شهدای استان را خواهیم داشت که از همه شهروندان برای شرکت در این مراسم دعوت می کنیم.

وی افزود: پنجشنبه شب هم مراسم جشن پدران آسمانی مربوط پدران شهید که توسط فرزندان آنها برگزار می شود را شیراز خواهیم داشت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان