کد خبر: ۱۵۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس مطرح کرد:

گروه‌های جهادی نقش آفرین اصلی در تحقق آرمان انقلاب اسلامی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس گفت:انقلاب اسلامی با تکه بر ملت و با رهبری مقتدر و حکیم در طول این سال‌ها در راستای ایدئولوژی‌های خود به دنبال تحقق آرمان‌ها و شعارها و اهداف خود حرکت کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی  سپاه فجر فارس استان فارس با گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در برخی از موارد مانند مسائل اقتصادی و معیشتی با مشکلاتی روبرو هستیم اما با وجود فشار‌های حداکثری از طرف دشمنان در بسیاری از عرصه‌ها مانند علمی، فناوری، نظامی، امنیتی، پزشکی و ... موفقیت‌های بسیار زیادی کسب شده  که در واقع در یک نگاه کلان می‌توان گفت که انقلاب اسلامی در مسیر اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی همچنان استوار به راه خود ادامه می‌دهد و در این مسیر بر خلاف جوامع غربی و سرمایه داری یکی از آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین و محرومین است و در طول تاریخ انقلاب اسلامی مجموعه‌های مختلفی در راستای تحقق این آرمان تبلور یافته است که یکی از مجموعه‌های شکل گرفته در این زمینه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی می باشد.

قزل سفلی افزود: بدون تردید این مجموعه نقش آفرینان اصلی در تحقق آرمان انقلاب اسلامی در حمایت از محرومین و پا برهنگان و مستضعفین هستند و همواره در طول این سال‌های گذشته در کنار محرومین بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه این سازمان با استفاده از ظرفیت مردم، گروه‌های جهادی و جوانان داوطلب خدمت رسان در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت است، گفت: با تشکیل سازمان بسیج سازندگی  از سال 1379 خدمات رسانی به مناطق محروم و کم برخودار کشور و ولی نعمتان انقلاب اسلامی ادامه داشته و در استان فارس نیز طی این سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های محرومیت زدایی عمرانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، خدمات رسانی اجرا شده است.  

قزل سفلی در ادامه بیان کرد:در سال جاری نیز این برنامه ها در عرصه‌های مختلف با قوت بیشتری ادامه پیدا کرده است که در ایام الله دهه فجر رونمایی، بهره‌برداری و افتتاحیه برخی از مهمترین برنامه‌ها انجام خواهد شد که برگزاری آیین بهره برداری از مرحله دوم جهاد آب‌رسانی یکی از آن نمونه‌هاست این مراسم که به صورت غیر متمرکز اجرا می‌شود در راستای بهره‌مندی 46 روستا از آب آشامیدنی سالم است و پیش از این نیز در آذرماه مرحله اول جهاد آب‌رسانی ، 110 روستا از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده بودند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس یکی دیگر از اقدامات عمرانی را مربوط به تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم نامه 3 جانبه بین بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی از ابتدای سال جاری گروه‌های جهادی مشغول ساخت مسکن برای مددجویان محترم بوده اند که برخی از این پروژه‌ها تکمیل شده که در طول دهه فجر تحویل مددجویان داده خواهد شد و امیدواریم تا 14 اسفندماه همزمان با سال‌روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 300 مسکن مددجویان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

قزل سفلی با اشاره به برپایی 30 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان فارس افزود: برخی از مشاغل خرد و خانگی که از طریق تسهیلات صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار بسیج حمایت شده اند و طی سال‌های اخیر راه اندازی گردیده اند محصولات و تولیدات آن‌ها در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

قزل سفلی دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی را برگزاری اجلاسیه جهادگران در قالب قرارگاه‌های عملیات جهادی برگزاری مرحله استانی مسابقات فوتسال گروه‌های جهادی، رونمایی از نشریه منهای نفت ویژه‌نامه جهاد آب‌رسانی اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برپایی رزمایش‌های جهاد تخصصی اقشار مختلف بسیج و ... خواند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان