کد خبر: ۱۵۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیج در گفتگو با شیرازه:

۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش خدمات درمانی بسیج قرار دارند

سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیج، گفت: از سال ۱۳۸۴ تا کنون ۵۰۰ هزار نفر پوشش موسسه خدمات درمانی بسیج قرار داده‌ایم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» جواد عباسی، سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص موسسه خدمات درمانی بسیج گفت: این مجموعه در راستای  اجرای بند ب ماده 4 اساسنامه بنیاد تعاون بسیج به منظور ارائه خدمات سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی بسیجیان در مردادماه 1375 فعالیت خود را به‌صورت رسمی شروع کرد اهم فعالیت‌های این موسسه به سه دسته،خدمات درمانی،خدمات بیمه‌ای و خدمات مدد کاری تقسیم می‌شوند.

 وی با بیان اینکه خدمات درمانی این موسسه در دو قالب تقسیم می‌شود، گفت: به کمک خیرین درحال حاضر ۴ مرکزدرمانی در سطح استان فارس   درحال ارائه فعالیت هستند که درمانگاه امام هادی(ع) شهرستان اقلید، درمانگاه گلستان شیراز، در مانگاه شفاء نی‌ریز و درمانگاه شفاءداراب از جمله آنهاست که این چهار مرکز درمانی با تعرفه نیمه دولتی خدمات خودش را ارائه می‌دهد و خدمات‌رسانی درمانگاه ما صرفا برای بسیجیان نیست بلکه برای عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم.

عباسی در ادامه اظهار کرد: بخش دیگر از خدمات درمانی در قالب احداث مراکز درمانی را داریم که از خیرین دعوت کردیم در صورت اهداء زمین، مجموعه موسسه خدمات درمانی بسیجیان می‌تواند زمین‌های اهداء شده را ساخته، تجهیز و اداره کند.

 سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیج تصریح کرد: مرکز درمانی درحال ساخت داریم که به روزترین مراکز درمانی در منطقه جنوب کشور  در حوزه مراکز درمانی، مرکز بسیار خاص و هم از لحاظ وسعت  و در نهایت خدماتی را به صورت ویژه قابل ارائه است که این مرکز یک سال آینده فعالیت رسمی خود را شروع می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: در راستای ارائه خدمت باید بستری را فراهم کنیم و ما با احداث مراکز درمانی که درحال حاضر ۴ مرکز فعال داشته و یک مرکز درحال احداث داریم و این بستر را فراهم می‌کنیم که به خواسته بسیجیان و مردم بتوانیم خدمات بهتری بدهیم.

عباسی با بیان اینکه بسیجیانی که به مراکز درمانی ما مراجعه می‌کنند، با ارائه کارت یا گواهی عضویت می‌توانند از خدمات مرکزهای درمانی ما بهره‌مند شوند، بیان کرد: درحال حاضر در حوزه خدمات درمانی برای بسیجیان تخفیفات ۲۰ درصدی دندان پزشکی داریم که این میزان در دیگر موارد هم لحاظ خواهد شد.

 این مقام مسئول بیان کرد: خدمات بیمه‌ای را داریم و بسته‌ای که جهت بیمه تکمیلی ایجاد شده است که شخص با پرداخت  مبلغ ۷۲۰ هزار تومان به شرط داشتن بیمه پایه زیر نظر بیمه تکمیلی می‌گیرند و از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.

عباسی افزود: بسیجیان می‌توانند با پرداخت ۲۷ درصد،حداقل حقوق دستمزد از خدمات بیمه تامین اجتماعی  بهره‌مند شوند و همچنین اولین استانی بودیم که در بحث خدمات  این مورد را آغاز کردیم.

سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیج فارس در راستای خدمات بیمه‌ای انجام شده گفت: از سال 84 که استارت این مورد را زدیم، مرتبا این آمار در شدت و ضعف بود که حوزه فعالیتی این موسسه بالای ۱۰هزار نفر را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دادیم که اکنون ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این موسسه قرار دارند

وی افزود:با توجه به بند یک سیاست جمعیت ابلاغی دو کار اساسی را ۲۰ سال فرصت داریم  یکی بحث افزایش جمعیت  دیگری ایجاد ثروت پایدار است که در خصوص افزایش جمعیت از سال ۹۵ جز اولین  موسسه ای بودیم که زوج های نا بارور را به میدان آمده و قرار داد بستیم با مرکز نا باروری یزد بود و ثبت نام از سال ۹۵ شروع شد و با مبلغ۳ میلیون  تومان پوشش می‌دادیم و ارجاع می‌دادیم به یزد و حتی تا چندین سال اسکان را رایگان قرار می‌دادیم که اکنون این حمایت بصورت بیمه‌نامه رایگان در حد پنجاه میلیون تومان انجام می‌شود که خوشبختانه بیست نوزاد از این طرح رویش امید متولد سال 1400 بود.

عباسی در پایان از طرح جهادی یاسر در قالب خدمات مدد کاری یاد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر خدمات گیرنده  در سال ۱۴۰۱ با ارزش حدود ۶۰۰ میلیون تومان خدمت کرده ایم.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان