کد خبر: ۱۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس انجام شد:

افتتاح مجتمع صنعتی گوشت زرقان در راستای حمایت قضایی از واحد های تولیدی

همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان زرقان مجتمع بزرگ کشتار صنعتی دام در این شهرستان افتتاح و به چرخه تولید و بسته بندی محصولاتی گوشتی وارد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین افتتاح مجتمع بزرگ صنعتی گوشت زرقان با بیان اینکه به بهره برداری رسیدن این واحد تولیدی مصداق واقعی و نمونه بازر همکاری و تعامل دستگاه قضایی و اجرایی در رفع موانع تولید است، گفت: در آغاز احداث این واحد مشکلات عدیده‌ای بر سر راه سرمایه‌گذار این پروژه وجود داشت که با ورود دستگاه قضایی و نظارت مستمر دادستانی مرکز استان و معاون احیای حقوق عامه دادستانی برطرف شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار ایده‌های مناسبی را جهت توسعه این واحد صنعتی مطرح کرده است از حمایت حقوقی و قضایی دادگستری فارس از طرح‌های توسعه این واحد و سایر واحد‌های تولیدی و صنعتی در فارس خبر داد.

موسوی با بیان اینکه حساسیت دادگستری فارس در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به قدری است که معاون دادستان کل کشور در امور پیگیری و احیای حقوق در دو نوبت سفر به استان فارس از روند احداث این واحد صنعتی دیدار کرد، افزود: در مراحل گوناگون روند اجرای پروژه و پیگیری مشکلات سرمایه‌گذار رأساً به دادستانی کل کشور اعلام شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین با اشاره به اهمیت حمایت دستگاه قضایی از اشتغال زایی و تأثیر این راهبرد مهم در امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی گفت:  در این واحد تولیدی 200 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد که با حمایت‌های نهادهای مرتبط این ظرفیت می‌تواند به 600 نفر افزایش یابد .

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در آیین افتتاح مجتمع بزرگ کشتار و بسته‌بندی گوشت در زرقان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و روند کشتار صنعتی در این واحد گفت: یکی از وظایف معاونت پیگیری حقوق عامه در دادستانی توجه ، مراقبت و صیانت از حقوق مردم که کمک به بهره برداری هر چه سریع‌تر و برطرف کردن موانع این واحد صنعتی یکی از مصادیق این تکلیف قانونی است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که از سال گذشته در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار گرفت نظارت بر روند این پروژه و پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی و همچنین پشتیبانی از اقدامات  دستگاه اجرایی در جهت تسریع  روند تکمیل این واحد کشتارگاه صنعتی بود، عنوان کرد: دادستانی مرکز استان در این اقدام خود اهداف متعدی را در نظر داشت که از جمله آن حمایت از تولید و اشتغال‌زایی ، نظارت بر مباحث زیست محیطی و مراقبت از سلامت عمومی جامعه بود.

بحرینی در پایان تصریح کرد: این مجتمع کشتار صنعتی دام می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی ، مشکلات ذبح غیر مجاز دام در شیراز و شهرهای اطراف را بر طرف نماید.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان