کد خبر: ۱۵۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
معاون فرهنگی اجتماعی امور استان‌ها در سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با شیرازه:

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق شلیکی سنگین بر قلب دشمنان انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی اجتماعی امور استان‌ها در سازمان تامین اجتماعی معتقد است دشمن درونی و بیرونی روی تفاوت‌های ما سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده است تا مانع از ایجاد وحدت شود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبر«شیرازه» احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی اجتماعی امور استان‌ها در سازمان تامین اجتماعی کشور در گفتگوی تفصیلی با این رسانه  گفت: 44 سال از آن روزی که از نقطه صفر شروع کردیم می گذرد. روزی که پس از یک مبارزه طولانیِ مبتنی بر فهمِ فاصله میان حکومت فاسدان و صالحان، امام‌مان حرکتی را آغاز و ما به تبعیت از او آرام آرام  طی 15 سال زنگار از بعد امت بودنمان برداشتیم و امام و امت در کنار هم با یک جهاد همه جانبه به یک پیروزی تاریخ ساز رسیدیم.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی که از سال ۴۲ و با حرکت امام راحل آغاز و با همراهی امت در روز ۲۲ بهمن۱۳۵۷ مسیر تاریخ را تغییر داد. کفت: امروز پس از ۴۴ سال از آن روز و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یقین داریم ادامه راه انقلاب نسبت به آنچه طی شده دشواری‌هایش کمتر است و در اداره امور کشور، مشکل حل نشدنی وجود ندارد و هر جا دچار مشکل شدیم مربوط به عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلابی توسط مسئولین بوده است و مشکل اصلی در اداره امور کشور و معیشت مردم؛ مدیریتی است.

 اسفندیاری براساس شرایط موجود، امام امت و امت امام را دو رکن اصلی برای شناخت انقلاب عظیم اسلامی دانست و به تشریح واژه امام امت پرداخت و بیان کرد: به راستی امام‌مان مردی از تبار صالحان و سیدی از سلاله نبوی صلی الله علیه و آله که در آستانه پایان قرن بیستم وارث آدم بود برای بازگشت انسان به حقیقت خود، وارث تبر ابراهیم بود برای شکستن بت‌ها، وارث کشتی نوح بود برای نجات بشر، وارث عصای موسی بود برای شکافت آخرالزمانی میان حق و باطل، وارث نفس مسیحایی عیسی بود برای دمیدن در جان بشریت و احیا مردمی که فراموششان شده بود امت رسول الله هستند و وارث محمد صلی الله علیه و اله بود در اینکه حتی اگر خورشید را در دست راست و ماه را در دست چپش قرار دهند از آرمان اسلام کوتاه نخواهد آمد و اگر همه دنیا در مقابل دینش قرار گیرند در مقابل همه خواهد ایستاد. 

معاون فرهنگی اجتماعی امور استان‌ها در سازمان تامین اجتماعی کشور در ادامه بیان کرد: امام خمینی(ره) با همه وجودش وقف دین بود و ایمانش به خدا و باورش به اسلام قوه ای به مراتب والا بود که او را در مقابل همه دنیای کفر و الحاد و تکفیر قرار می داد. امامی که مصداق حقیقی قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى بود و جهادش با همراهی امتش مسیر تاریخ را که در سراشیبی سقوط به قهقرا بود به سمت آسمان تغییر داد و ثمراتش را ما بعدها در انقلاب، دفاع مقدس و امروز جهان یافتیم و می یابیم. 

وی به خصوصیات بارز حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: ایشان فقیهی روشن ضمیر، زمان شناسی انقلابی، عارفی حقیقی و نعمتی بود که وجود استعداد امتش را سال‌ها پیش از انقلاب عظیمش درک کرد و برای بروز و ظهور این استعداد شگرف و ژرف سال‌ها جهاد کرد تا امتش به مقام فعلیت بخشی استعدادهای‌شان نائل گردند.در واقع امام راحل راه را بر ما نمایاند و خودش راه‌گشای حرکت‌مان بود و در روزهای سخت دلداری‌مان داد و منبع فیض الهی و امید به آینده و القا کننده آیات بشارت بر جانمان بود که نصاب رهبری پس از معصومین علیها السلام را ارتقا بخشید و هندسه‌ای الهی برای مدیریت انقلاب ایجاد کرد که هنگام رفتن به سوی جایگاه ابدی خود دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار به فضل خدا داشت و ما را در غم ابدی نبودش و فراق امام امت نشاند. 

این مقام مسئول در خصوص شاخصه‌های امت امام، گفت: امتِ امام پاره‌های پولادی هستند که امام‌شان در وصفشان برای روزهای سخت فرمود در سد آهنین ملت خللی ایجاد نخواهد شد، در واقع امت امام  خالق حماسه 250 هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس حماسه‌های حضور است که عبور از جنگ‌ها و جهادها،فائق آمدن بر شبیخون ها، فتنه‌ها و آشوب‌ها از خصوصیات آن‌ها است و سال‌هاست وفادارانه و صبور با معرفتی عمیق امامانش را محفوظ داشته تا به مصداق سنت الهی خودش را همچنان لایق حضور و ظهور امام  نگه دارد و چیزی که در تاریخ امت‌ها و ملت‌ها کم نظیر و چه بسا بی نظیر بود این بود که هر جا از امام اشاره‌ای بود و از امت به سر دویدن. 

اسفندیاری با اشاره به صدور انقلاب اسلامی بیان کرد:امتی از اقوام مختلف از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران با گویش‌های مختلف و جغرافیاهای متفاوت و وجوه مشترکی بی همتا جغرافیای ایران عزیز و آرمان مشترکی با نام تمدن نوین ایرانی اسلامی بودند که اینک متشکل از ملل مختلف از اقصی نقاط جهان شده است و آرام، آرام اقوام و ملت‌های دیگر را با خود همراه کرده است که رنگ و بوی امت آخرالزمانی اسلام را به خود گرفته است.  

معاون فرهنگی اجتماعی امور استان‌ها در سازمان تامین اجتماعی کشور، امام خامنه‌ای را همان امام خمینی جوان شده‌ دانست و افزود: با رحلت امامِ خمینی سوالی اساسی در ذهن دوست و دشمن ایجاد شدکه آیا با رفتن امام، امت هم از دست خواهد رفت و انقلاب به پایان کار خود خواهد رسید؟ که بنای الهی انقلاب اسلامی در روز 14 خرداد با خمینی جوان شده‌ای مواجه شد که به زودی نه تنها خلا خمینی را پر کرد بلکه عرصه‌ها و افق‌های جدیدی را برای جایگاه رهبری به وجود آورد.امام خامنه‌ای انقلاب را از همه خطرها خصوصا ارتجاع و التقاط حفظ کرد و کاروان راهیان خمینی را با گفتمان سازی، کادرسازی، حفظ روحیه انقلابی، جهاد اکبر و نورافشانی‌های پی در پی از میان همه تاریکی‌های عصر خود عبور داد و اینک چند سالی از گام دوم انقلاب را پشت سر گذاشته ایم و امام‌مان در میانه جهاد اکبر نیازمند یاری ماست. امروز همانند 44 سال گذشته نیازمند همراهی و همدلی و همزبانی امام و امت هستیم. 

وی اشاره‌ای به دسیسه‌های دشمن در حوادث اخیر کرد و گفت:44 سال است دشمن درونی و بیرونیِ روی تفاوت‌های ما سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده است تا این تفاوت‌ها را به بگو مگو و اختلاف، اختلاف را به گسل، گسل را به گسیخت و شکاف، شکاف را به منازعه، منازعه را به صف آرایی تبدیل کند و از تفاوت‌ها عداوت‌ها را متولد کند و در جهاد امروز شلیک گلوله به چشم نمی‌خورد بلکه کلام و گام‌های ماست که پیروز میدان را مشخص می کند. سال‌هاست از جهاد سخت گذشته ایم و میدان و عرصه مختص جهاد نرم است و وظیفه بزرگان و خواص جهاد تبیین است.

  اسفندریاری حضور مردم در راهپیمایی امسال 22بهمن مهم دانست و افزود:اینک این ماییم و عرصه‌هایی که هر گامش مصداق شلیکی سهمگین بر قلب دشمن و به مثابه تزریق خونی تازه در رگ‌های انقلاب است.  امامِ امروز امت چه نیک فرمود که: ایران مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه‌رو است امّا با تفاوتی کاملاً معنی‌دار. اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمّال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ جاسوسی بود، امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه‌ غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ حزب‌الله و مقاومت در سراسر این منطقه است و چه گام‌هایی خواهیم برداشت که یقینمان به حضور همه انبیا،اولیا و شهدا در کنارمان و به همراهی‌مان قطعی است  و چه جهادی بالاتر از جهادی که اجرش در تاریخ بی نظیر بوده است و با حضور پر شور مردم در راهپیمایی22 بهمن امسال حماسه‌ای دیگر خلق خواهیم کرد  


انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان