کد خبر: ۱۵۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
وصیت نامه شهید شبانپور:

«قلب اسلام» ولايت فقيه است

شهيد حميد شبانپور نقل کرده است: «در سنگر نشسته بودیم، معاون گردان حمید شبانپور و فرمانده گردان حضرت زینب (س) هاشم اعتمادی کنار هم نشسته بودند که...» متن کامل خاطره این شهید بزرگوار را در ادامه بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شهيد حميد شبانپور در سحرگاه صبح روز نهم فروردین ماه سال 1337 از دامان پاک مادري مهربان در سفلا منطقه چمن گرم آباد حومه مرودشت در عشاير ديده به جهان گشود. وی در خانواده ‌ي به دنيا آمد که از نظر اقتصادي سخت بي بضاعت ، ولي از لحاظ تقوي و ايمان غني بودند.

با شروع جنگ تحميلي و با روحيه مسئوليت‌پذيري و شهادت طلبي که در وجودش بود به جبهه رفت. حمید به دلیل  شم عملياتي بسيار خوبي که داشت و کليه مأموريت‌هايي که در آن برهه حساس انقلاب پيش مي‌آيد فرماندهي و هدايت مي‌کرد وی را جزو معاونت اطلاعات عمليات تيپ امام سجاد عليه السلام منصوب کردند.

اين دنيا براي مرداني که اينگونه روحيه شهادت طلبي دارند و روح بلندشان در پرواز است زندان مي‌باشد . سرانجام حمید در نهم اسفند ماه سال 63 با سمت معاون گردان حضرت زینب(س) در يک يورش بي‌امان به قلب کفار در منطقه سومار به فيض شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است:

 اينك پيامم به شما ملت شهيد پرور انقلاب اسلامى اين است كه : قلب اسلام ولايت فقيه است پس بايد كه ولايت فقيه را سالم نگه داشت تا اسلام جانش سلامت باشد.

 پيامم به رزمندگان عزيز اسلام : من و شما خون‌هاى خود را در ميدان نبرد بهم مى‌آميزيم چنان نهرى جارى مى‌كنيم و بر پيكر انسانيت مى‌ريزيم . باشد كه خداوند اين سرهاى خون را از ما قبول كند ،

رزمندگان، اى ياران حسين و اى سربازان امام زمان و اى پويندگان راه خمينى مى‌دانم كه شبانه بسوى عبادت‌گاه از سنگرها خارج مى‌شويد و با پاهاى برهنه روى زمين هموار سر به سجده مى‌گذاريد و آهسته زيرلب خداى خويش را مى‌خوانيد . مى‌دانم اين زمزمه‌هاى آهسته زير لب شما ، غرش کنان جو را شكافته است و سياهى شب را به روز تبديل و زمين و زمان را به زير پاى لشکر كفار  به لرزه در آورده وبه جايگاه خدا عرش هفتم آنجا كه پيامبر عزيز ما با خدا ملاقات نمود پرواز مى‌كند...

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان