کد خبر: ۱۵۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل هواشناسی فارس در گفتگو با شیرازه:

برف و باران برخی مناطق استان فارس را فرا می‌گیرد

مدیر کل هواشناسی فارس نسبت به بارش برف و باران در مناطقی از فارس از یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تا چهارشنبه ۲۶ بهمن هشدار داد.
به گزارش خبرنگار گروه حوادث پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» مسعود حقیقت،مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه جدید بارکشی در فارس خبر داد و گفت: این سامانه جدید برفی و بارانی یکشنبه ۲۳ بهمن در مناطق شمال، شمال غرب و بخش هایی از مرکز استان آغاز و دوشنبه ۲۴ بهمن در همین مناطق فعال است.

وی ادامه داد: این سامانه جدید بارشی برای سه شنبه ۲۵ بهمن در مناطق شمال ، شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز استان و برای چهارشنبه ۲۶ بهمن هم در همین مناطق گزارش شده است.

لغزندگی ، اختلال در رفت و آمد

مدیر کل هواشناسی استان فارس در ادامه افزود: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال اختلال در رفت و آمد در محور های شمالی استان وجود دارد.

احتیاط در سفرهای برون شهری

حقیقت تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری و گذرگاه های کوهستانی در نیمه شمالی استان توصیه می‌شود.

 وی با بیان اینکه میانگین بارش‌های اخیر در فارس ۱۰ میلی متر گزارش شده و میانگین جمع بارندگی‌های سال زارعی فارس هم به ۲۲۴ میلی متر رسیده است، عنوان کرد: بر این اساس سپیدان با ۵۴۹ میلی متر همچنان در صدر بارش‌های سال زراعی جاری که از مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود، تا ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۸ بهمن، قرار دارد ، نور آباد ممسنی با ۴۹۰ ، قیرو کارزین با ۴۵۶، فیروزآباد با ۴۰۶ و شیراز با ۲۸۸ در رتبه‌های بعدی میزبان بارندگی سال زارعی قرار دارند.


انتهای پیام /224224
 
 

نظرات بینندگان