کد خبر: ۱۵۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:

رسانه‌ها به تبیین آرمان‌های انقلاب برای نوجوانان بپردازند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: امروز ذهن نوجوانان و جوانان با قدرت تخریبی رسانه بیگانه دچار آسیب شده است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ابراهیم بیانی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان فارس با بیان اینکه رسانه رسالت مهمی در جهاد تبیین دارد، گفت: در شرایطی که دشمنان در تلاش هستند تا انقلاب اسلامی را تخریب و تضعیف کنند و این انقلاب را از اهداف و مسیر اصلی خود دور کنند، این رسانه است که می‌تواند و باید رسالت خود را با جهاد تبیین انجام دهد.

وی، افزود : هرچند شرایط کنونی اقتصاد کشور موجبات رنج مردم را فراهم کرده اما شرایط دشوار در رژیم پهلوی هم قابل مقایسه با امروز نیست،در واقع شرایط کشور بسیار بهتر از گذشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در ادامه بیان کرد: با اعتقاد بر اینکه رسانه قادر است در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ایفای نقش کند، گفت: رسانه می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مسئولان و دستگاه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

بیانی ادامه داد: زندگی امروز جامعه بشری به شدت به خبر و رسانه وابسته است و زندگی در دنیای امروز بدون رسانه معنا ندارد؛ بنابراین رسانه مهمترین بخش از زندگی جامعه امروز کل بشریت را به خود اختصاص می‌دهد و در کشور ما نیز دسترسی خبر برای مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تأثیر رسانه از قدرت نظامی بالاتر است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس ملت ایران را آگاه‌ترین، اجتماعی‌ترین، سیاسی‌ترین، فرهنگی‌ترین مردم دنیا دانست و گفت: حوزه رسانه با توجه به شرایط امروزی دنیا باید از ویژگی خاصی برخوردار باشد و تلاش برای محقق شدن این ویژگی‌ در چنین شرایطی کار افراد فعال در این عرصه را صدچندان می‌کند.

بیانی بر قدرت تأثیرگذاری رسانه‌ در دنیای امروز تأکید کرد و گفت: می‌توان با قاطعیت گفت که تاثیر رسانه در بسیاری موارد از قدرت نظامی بالاتر است، تاثیر رسانه از قدرت اقتصادی هم بالاتر است.

رسانه قادر است در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌ها ایفای نقش کند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس  رسانه را یکی از ارکان قدرت در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: ارکان قدرت در کشورهای مختلف تفاوت‌هایی جزئی دارد اما ارکان قدرت در دنیا و در بین کشورها غالبا یکسان است؛ جمعیت، سرزمین، قدرت اقتصادی و نظامی وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند می‌توانند نشان دهنده قدرت یک کشور باشند اما به جرأت می‌توان گفت که قدرت رسانه از این قدرت‌ها بیشتر است.

بیانی با اعتقاد بر اینکه رسانه قادر است در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ایفای نقش کند، گفت: رسانه می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مسئولان و دستگاه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

رسانه می‌تواند مانع از قدرت گرفتن رسانه دشمن در بین جوانان شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس یادآور شد: تعداد دانشگاه‌ها و دانشحویان و وضعیت زیرساخت‌ها و اقدامات انجام شده نظام جمهوری اسلامی با زبان آمار قابل بیان است و جوانان با رجوع به این آمار می‌توانند به واقعیت‌های امروز کشور به درستی پی ببرد. رسانه می‌تواند مانع از قدرت گرفتن رسانه دشمن در بین جوانان شود.

بیانی با بیان اینکه دقت، صحت و سرعت از اصول اساسی کار در رسانه است، گفت: امروز غول رسانه دنیا به صحت خبر توجه ندارد و اخبار دروغ و کذب را منتشر می‌کند و به خورد مخاطب و جامعه می‌دهد. این در حالیست که‌ دقت، صحت و سرعت از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین تأثیر خبر اول از نکات مهم در رسانه است که می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

بیانی در ادامه بر ضرورت تهیه پیوست رسانه‌ای در پروژه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها تلاش کنند برای انجام پروژه‌های مختلف پیوست رسانه‌ای تهیه کنند.

انتهای پیام/

 
 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان