کد خبر: ۱۵۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
زندگی نامه شهید محمد امین احمدی:

کسی که اسلام دارد از هیچ قدرتی بیم و هراس ندارد

ما هر چه داریم از اسلام است و کسی که اسلام دارد از هیچ قدرتی بیم و هراس ندارد.
به گزارش خبرنگار گروه قطعه شهدا پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» محمد امین احمدی در سال 1350 در روستای دالان عمویی جاوید از توابع شهرستان ممسنی چشم به جهان گشود. در دوران طفولیت پدرش را از دست داد و تحصیلات را با مشکلات زیاد و توام با فقه تا کلاس پنجم ابتدایی ادامه داد. با توجه به مشکلات مادی که گریبانگیر خانواده‌اش بود مجبور به ترک تحصیل شد. در مدرسه بسیج این علاقه افراد نسبت به امام خمینی (ره) بود که همه را دور هم جمع و در قالب بسیج مردمی شکل داده بود. پس از اعزام در سال 1361 به منطقه جنگی تا سال 1365 بارها حضور خود را در دفاع از خاک ایران اسلامی اعلام کرد در جبهه دلاوری خضوع‏، خشوع و صبوری‌اش شهرت خاصی داشت. 

سر انجام در سال 1365 در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پس از شهادت در حدود 20 روز پیکر پاکش در منطقه عملیاتی در زیر آتش دشمن باقی ماند. زمانی که عملیات کربلای پنج توسط رزمدگان اسلام با موفقیت به پایان رسید جنازه مطهرش به شهر نورآباد انتقال یافت و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.  

بخشی از وصیت‌نامه شهید احمدی؛

خواهرانم! حجاب اسلامی را رعایت کنید. برایم گریه نکنید لباس سیاه نپوشید و اگرگریه می‌کنید برای مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنید.

ما هر چه داریم از اسلام است و کسی که اسلام دارد از هیچ قدرتی بیم و هراس ندارد. از تمام اقشار مردم خواهشمندم که ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشند که راه حقیقت و ابقاء حقوق مسلمین است. از مردم عزیز خواهشمندم که زیر بار ظلم و ستم نروند به همین دلیل باید تا آخرین قطره خونمان، حقمان را از ظالم بگیریم و ظالم را هر کسی که باشد ریشه کن کنیم زیرا می‌خواهیم این انقلاب زمینه ساز حکومت مهدی (عج) باشد. خواهرانم! حجاب اسلامی را رعایت کنید برایم گریه نکنید لباس سیاه نپوشید و اگر گریه می‌کنید برای مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنید.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان