کد خبر: ۱۵۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
وصیت نامه شهید "سيدمحمد کدخدا":

هر وقت مرا یاد می‌کنید روضه امام حسین بخوانید

سيدمحمد کدخدا در وصیت نامه خود می نویسد: از خداوند بزرگ طلب آمرزش مرا بکنيد و هر وقت مرا یاد مي‌کنيد به ياد امام حسين بيافتيد و روضه امام حسين را بخوانيد و گريه کنيد...
به گزارش خبرنگار گروه قطعه شهدا پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،  شهید "سيدمحمد کدخدا" در 9 مهر ماه 1338 در خانواده‌اي متدين و مذهبی که مدت‌ها در انتظار فرزند بودند در شيراز دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را از 7 سالگی آغاز کرد. پس از طي مراحل تحصيل و اخذ مدرک ديپلم فني از هنرستان ، که مقارن بود با اوج انقلاب اسلامي و برچيده شدن رژيم ستم شاهي در سال 1357 او نیز در تمام مراسم راهپيمايي ها و تظاهرات شرکت می کرد.

سيد محمد از همان ابتدای روزهای تشکيل سپاه پاسداران با پوشيدن لباس مقدس پاسداری به عضويت این نهاد در آمد و با ايماني راسخ به پاسداري از دست آوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت.

با آغاز جنگ تحميلي از سوي ايادي استکبار جهاني بر عليه امت مظلوم ايران، به عنوان کادر ثابت در جبهه‌هاي نور عليه ظلمت مبارزه را شروع کرد و در طول شش سال نبرد شرافتمندانه با مزدوران بعثي و شرکت در عمليات‌هاي مختلف از جمله عمليات رمضان ، فتح المبين ، بيت المقدس ، کربلاي چهار و پنج ، و الفجر هشت و... پيروزهای چشمگيری را نصيب امت مسلمان نمود.

وی سرانجام در آخرين ماموريت خود که فرمانده گردان امام حسين عليه السلام و خط شکني سرنوشت ساز کربلاي 5 بود. پس از اينکه چندين محور را آزاد کرد و تعداد زيادي از کفار را به هلاکت رساند در 19 دي ماه 1365 در جبهه شلمچه به آرزوي ديرينه‌اش که همان شهادت در راه خدا بود رسيد و به ديار معشوق شتافت .

بخشی از وصیت نامه شهید کدخدا:

بسم الله الرحمن الرحيم 
" و لا تحسبن الذين قتلو في سبيل الله امواتا بل احياء عندربهم يرزقون." گمان نکنيد آنهايي که در راه خدا کشته مي شوند مرده اند بلکه آنها زنده هايي هستند که نزد خدا روزي دريافت مي کنند.پدر و مادر عزيزم از اينکه من فرزند خوبي براي شما نبودم شکي نيست اما شما مرا حلال کنيد تا روحم شاد بشود و ازشما مي خواهم که بي تابي نکنيد .

آغاز زندگی جدید

و تو اي همسر عزيزم مي دانم که اين خبر را که به تو مي دهند خيلي ناراحت مي شوي و من به تو مي‌گويم که ممکن است که براي چند روزي از هم جدا باشيم ولي دو مرتبه ما همه همديگر را خواهيم ديد و زندگي جديدي را آغاز خواهيم کرد. 

همسر عزيزم مهدي راخوب تربيت کن و سعي کن که به کلاس‌هاي مذهبي او را بفرستي تا وقتي بزرگ مي‌شود براي اسلام مفيد باشد. سعي کن مهدي را طوري تربيت کني که سرمشق براي ديگران باشد پدر و مادر از اينکه فرزند خودتان و همسرم از اينکه شوهر خودت را در راه خدا از دست داده‌ايد خوشحال بشويد اين آزمايشي بزرگ و دشواري براي شما هست اميدوارم که در اين آزمايش بزرگ موفق بشويد زيرا اين توشه‌اي است براي آخرت.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان