کد خبر: ۱۵۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

اعزام دو نفر از شورای شهر شیراز به ترکیه جهت کسب مهارت در وقوع زلزله

اعضای شورای شهر شیراز پس از بررسی و تعین 13مورد از مصوبات مطرح شده در یک‌صد و پنجمین جلسه علنی شورا مقرر شد مبلغ 1/5میلیارد به قهرمانان جهانی و المپیک فارس پاداش دهند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» یک‌صد و پنجمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن صحن شورا برگزار شد.

تذروی،عضو شورای شهردر نطق پیش از دستور خود خطاب به شهردار شیراز گفت: در روز‌های پایانی سالی هستیم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بنام سال تولید،دانش‌بنیان و اشتغال افرین مزین است که پیرو منویات ایشان و در جهت تحقق این شعار در سطح کشور از همان ابتدای سال راه‌کارهایی ارائه و گام‌هایی موثر برداشته و اقداماتی صورت گرفت و کلان‌ شهر شیراز نیز در این زمینه گام‌های موثری برداشته است که از جمله،جهت جلوگیری از مهاجرت نخبگان و ارتقاء سطح علمی به ارائه مشوق‌هایی جهت استقرار شرکت دانش‌بنیان خصوصا در مناطق ویژه اقتصادی پرداخته است.

چند درصد از بودجه شهرداری به شرکت‌های تحت فعالیت دانش‌بنیان تعلق بگیرد.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: پیشنهاد می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های شرکت دانش‌بنیان در راستای توسعه اقتصاد شهر و در راستای تامین درآمد شهر پیوسته سرلوحه شهرداری قرارگیرد و هم‌چنان به صورت مستمر در سال‌های آتی چند درصد از بودجه شهرداری به حوزه حمایت از این شرکت‌ها اختصاص یابد زیرا شهرداری نیازمند است در حوزه خدمات شهری از جمله فضای سبز،حمل و نقل عمومی،جمع آوری پسماند ،عمران شهرداری و همچنین در حوزه مربوط به مقاوم سازی ساختمان‌ها و تقویت ایمنی زیر ساخت‌های شهری جهت مقابله با زلزله و مدیریت بحران پس از آن به شناسایی فناوران وهمککاری با شرکت دانش‌بنیان که در این زمینه‌ها دارای توانمندی هستند همکاری نمایند.

پیشنهاد تعطیلی یک ماهه کمیسیون‌ها،کمیته‌ها و جلسات صحن شورا 

نائب رئیس شورای شهرشیراز در ادامه خطاب به رئیس شورای شهر افزود: یکی از وظایف شورای اسلامی شهر نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب شده در شهرداری، معاونت‌ها و سایر سازمان‌های وابسته به شهرداری است که این‌جانب باتوجه به تجربه سه دوره حضور فعالیت خود در شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز شاهد مصوب شدن طرح‌ها و تصمیماتی بودم که متاسفانه تعداد زیادی از آن‌ها به دست فراموشی سپرده شده‌ است، بنابراین پیشنهاد می‌‌دهم در سال 1402 به‌مدت یک ماه فعالیت کلیه کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و جلسات صحن شورا تعطیل و پیگیری مصوبات و تصمیمات ادوار گذشته و اکنون شورا توسط  هیئتی متشکل از اعضای شورا که از ناظرین محترم برمعاونت‌ها  و سازمان‌های شهرداری می‌باشند به همراه کار شناسان توانمند مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفته و نتایج حاصله در صحن علنی شورا گزارش دهد. 

سیده مریم حسینی دیگر عضو شورا در نطق پیش از دستور خود به اهمیت نقش زن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز نیاز شهر شیراز مدیریتی انسانی‌تر و مسئولانه‌تر است، تجربه زندگی در شهری که باکیفیت است منوط به تامین معیارهای روبنایی و زیربنایی بی‌شماری است، شهری که اجتماع ساکن در آن پایدار و دارای برنامه برای تخصیص منابع نسل آینده باشد که در اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری در سال نود بر مساله زن و خانواده که یکی از مساله‌های درجه یک کشور است، تاکید شده و برهمین اساس برای حفظ ظرفیت بانوان در جامعه  و نقش آفرینی آنان تلاش شود.

حسینی به علت نقش اساسی زن در خانواده اشاره کرد و افزود: امروز در مدیریت شهری در مسیر رسیدن به مدینه فاضله به رویکرد مدنی نیاز داریم، به‌جای رقابت طلبی و جاه طلبی‌های رایج که بعضا مشاهده می‌شو، نقاط قوت زنان در مدیریت و راهبری، توانایی در تخصیص منابع، تدوین چشم انداز دائمی و آینده‌نگری، پایبندی به اصل زمان‌بندی و عملکرد براساس برنامه و... که همگی جز خصایل یک مدیر موفق خواهد بود در مجموعه مدیریت شهری شیراز لازم است از توانمندی بانوانی که با صرف هزینه و زمان در همین نهاد رشد کرده‌اند و علم دانش را مزین به تجربه ارزشمندی در فرایند به کار تخصصی نموده‌اند بحق استفاده شود.

ایجاد اداره کل امور زنان

این عضو شورا ی شهر خطاب به شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: باتوجه به تحقیقاتی که سال‌های قبل در حوزه زنان داشتم ،قدم اول در مسیر توسعه پایدار و یکی از راه‌های رسیدن به شهر خانواده محور را تاسیس نهاد یا اداره کلی می‌دانم که هم‌زمان با آموزش بانوان در مسیر ارتقای شغلی به پرورش مدیران آینده بپردازد و با تدوین شاخص‌های فرهنگی و مدیریتی به بانوان توانمند و دارای پتانسیل برای رشد و تعالی جامعه کمک نماید.

پاداش 1/5میلیاردی به برادران گرایی

اعضای شورای کلان‌شهر شیراز در ادامه  به بررسی و تعیین 13 مورد از مصوبات مطرح شده در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورا پرداختند که در بین آن مصوب شد از محل ماده 15 ردیف 150303 شهرداری  مبلغ یک و نیم میلیارد تومان پاداش به برادران گرایی، قهرمانان کشتی اختصاص یابد.

این پیشنهاد توسط  کیانی رحیمی مطرح شد که  شهردار شیراز گفت: این میزان کلا به حساب شهرداری بابت عوارض ساختمانی آنها واریز خواهد شد.

اعزام  5 نفر از مدیران شهرداری و 2 نفر اعضای شورای شهر به کشور ترکیه جهت کسب تجربه و آموزش 

این پیشنهاد توسط هاجری عضو شورای شهر شیراز مطرح شد و معتقد است بنابر حوادثی که در سوریه و ترکیه اتفاق افتاد که اکنون حدود  50 هزار نفر کشته داشت، برای عبرت و درس برای کسانی که در حوزه مدیریت شهری در تمام دنیا کار می‌کنند، شهرداری در کمیته سفر‌های خارجی، کمیسیون معمار و شهرسازی، معاونت خدمات شهری، رئیس سازمان آتش‌نشانی، رئیس اداره بحران‌ها جهت آموزش به ترکیه به همراه دوتن از اعضای شورای شهر(ترابی و کیانی) اعزام کنند که برای لازمه کار آن‌ها به جهت تجربه کافی نیاز است.


این پیشنهاد با واکنش اسکندری روبه رو شد، چون وی معتقد است اگر هدف کسب تجربه باشد که می‌توان این مورد را در خوی زلزله زده هم پیگیر بود.


در پایان از تیم فوتسال شهرداری که در مسابقات کارگری کشوری به مقام سوم و در مسابقات جنوب کشور به مقام اول رسیدند تجلیل شد.


انتهای پیام/ 224224





  

نظرات بینندگان