کد خبر: ۱۵۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه:

بیمارستان جایگزین نمازی ابتدای ۱۴۰۲سال کلنگ زنی می‌شود

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ‌دانشگاه در حال پیگیری تملک زمین برای بیمارستان جایگزین نمازی است و سعی داریم استارت کلنگ زنی را ابتدای سال ۱۴۰۲داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شاید مهمترین گام در راه‌اندازی بیمارستان، انتخاب یک پیمانکار خبره در حوزه درمان است که  می‌تواند فرایند تاسیس بیمارستان را سرعت بخشد به همین منظور به سراغ سید ابوالفضل هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رفتیم تا از روند تکمیل و تجهیز برخی از بیمارستان‌های استان فارس با خبر شویم.

 شیرازه : تکمیل و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) دانشگاه آزاد کازرون به کجا کشید؟

هاشمی:

تقریبا یک تفاهم نامه‌ای اواخر ریاست محمد هادی ایمانیه بین وزیر وقت بهداشت با ریاست دانشگاه آزاد منعقد شد و نهایتا این مساله زمان می‌برد تا این‌ که با آمدن هیئت رئیسه جدید دانشگاه این موضوع پیگیری شد، به دلایل مختلفی این قضیه استارت نخورده بود منتها دوستان دانشگاه آزاد موضوع را پیگیری کردند و علی‌رغم این‌که سازه موجود توسط دانشگاه علوم پزشکی ساخته نشده بود اما با توجه به نیازی که مردم منطقه کازرون داشتند دانشگاه موضوع را متقبل شد و از اسفندماه سال گذشته کار را آغاز کرد.

 البته بیمارستانی که تحویل گرفته شد نواقصی داشت که آن‌ها را برطرف کرد و در بحث نیروی انسانی آن مجوزهایی را گرفتیم آزمون را برگزار کردیم و 3 خرداد ماه 1401 بیمارستان تکمیل و تجهیز شد و نیروی انسانی این مجموعه شروع به کار کردند و  حدود 38 میلیارد تومان هزینه تکمیل و تجهیز انجام شد.

 شیرازه: بیمارستان 313 تخت‌خوابی حضرت خاتم صدرا چه زمان تکمیل می‌شود؟

هاشمی:

این بیمارستان را اگر با تخت‌های موارد خاص و اتاق عمل در نظر بگیریم حدودا 407 تخت می‌شود ، این بیمارستان اوایل استارت در اختیار راه و شهرسازی بود و اواخر سال1397 شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت پروژه را قبول می‌کند و از ابتدای سال1401 با پیگیری‌هایی که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حوزه کمیسیون عمرانی وزارت بهداشت انجام شد حدودا 35میلیارد تومان تامین اعتبار شد و تخصیص داده شد که در حال حاضر کارگاه آن فعال است و طبق برنامه تعین شده این بیمارستان اواخر سال 1403 تکمیل خواهد شد.

 شیرازه: بیمارستان 289 تخت‌خوابی اعصاب روان صدرا تکمیل شد؟

هاشمی:

مجری این کار شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت است و این بیمارستان پیشرفت حدود75 درصدی دارد که در سفر ریاست جمهوری اعتباری را برای آن در نظر گرفتند و امسال مجموعه وزارت بهداشت از سازمان برنامه و بودجه 43 میلیارد تومان تا الان تزریق کردند و قول 50میلیارد دیگر یک ماه پیش از سازمان برنامه بودجه گرفتیم و  به دلیل مرجع بودن شیراز در حوزه اعصاب و روان که از سایز نقاط استان و جنوب کشور جهت درمان به این استان عظیمت می‌کنند نیاز جدی به این بیمارستان است و امسال نزدیک به 43 میلیارد تومان تزریق شده و تا پایان سال 50میلیارد تومان دیگر تزریق خواهد شد که از ابتدای خرداد ماه 1402 بناداریم بیمارستان را بهره‌برداری کنیم.

شیرازه: از روند احداث بیمارستان 1216 تخت‌خوابی جایگزین نمازی چه خبر؟

هاشمی:

این مساله سال92-93 استارت خورد  البته آن زمان تمام مجوزهای حوزه وزارت بهداشت، برنامه و بودجه و اعتباراتی آن رقم خورد ولی به دلیل آن‌که آن زمان در مجموعه استان بحث زمین به نتیجه نمی‌رسد ،اخیرا در برنامه هیئت دولت است موضوع فاینانس را با کشور چین پیش گرفتند که زمین را با تلاش  این مجموعه استاندار، راه و شهرسازی، شهرداری و فرمانداری شیراز زمینی به مساحت 25 هکتار در محدوده زیبا شهر انتخاب شد که دانشگاه در حال پیگیری تملک زمین است و در بحث اعتباری ماده 20 و23 تامین شده که سعی داریم استارت کلنگ زنی را ابتدای سال 1402 داشته باشیم.

 شیرازه: از تکمیل بیمارستان 160 تخت‌خوابی داراب چه‌ خبر؟

هاشمی:

شهرستان داراب نسبت به جمعیتی که دارد می‌طلبد بیمارستان دوم داشته باشد که این بیمارستان سال 95-96 استارت خورد که اواخر سال 97 در اختیار شرکت مادر تخصصی قرار می‌گیرد و بنا به تامبن اعتباراتی که انجام شده است با پیشرفت 51 درصدی روبه رو شده است و قرار است این شرکت تا پایان سال1402 بیمارستان 160 تخت‌خوابی داراب را تکمیل و تحویل دهد.

شیرازه:بیمارستان 160 تخت‌خوابی مرودشت تکمیل شد؟


هاشمی:

این بیمارستان در سال 1396 استارت خورد و اواخر سال 1397 به شرکت مادر تخصصی منتقل شد که الان بیشرفت 75 درصدی داشت که یک بودجه60میلیاردی در طول سفر ریاست جمهوری  جز مصوبات بود که تحصیلات ماده 56 هم مبلغ 45 میلیارد بود که تلاش داریم در هفته دولت  سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

شیرازه: بیمارستان 64 تخت‌خوابی مصیری رستم در چه مرحله‌ای است؟


هاشمی:

این بیمارستان به‌عنوان اولین بیمارستان شهرستان رستم محسوب می‌شود و اکنون با پیشرفت 85 درصدی رو به رو است  و ان شاالله نظر داریم ابتدای خرداد ماه 1402 افتتاحش کنیم.

شیرازه: از روند بیمارستان 32 تخت‌خوابی قادرآباد خرمبید بگویید

هاشمی:

این بیمارستان یک تخصیص اعتبار حدود 14 میلیاردی داشت و پیمان‌کار گرفته شده است و چند روز پیش  همراه با معاون توسعه وزارت بهداشت  به این مکان بازدید کردیم  پیشرفت قابل قبولی توسط پیمان‌کار صورت گرفت که امید داریم تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

شیرازه: بیمارستان  64 تخت‌خوابی ارسنجان تکمیل شد؟

هاشمی:

این بیمارستان سال94-95 استارت اولیه می‌خورد که تامین اعتبار آن انجام نمی‌شود که اوایل سال1398 تحویل شرکت مادر تخصصی می‌شود که ابتدای امسال قرار داد تکمیل ساختمان بسته شد و اکنون 53 درصد پیشرفت ساختمانی دارد و اگر مسئولین ارسنجان در بحث راه دسترسی یا محوطه را همکاری کنند درخرداد 1403 این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شیرازه: از بیمارستان حضرت زینب(س) در شیراز چه‌خبر؟

هاشمی:

یکی از خیرین بزرگوار شهر شیراز در کنار بیمارستان یک سازه را با نیت درمانگاه شروع به کار کرد که با توجه به کمبود تختی که در شیراز احساس می‌شود همراهی خیر یه سمتی رفت که این سازه تغییر وضعیت شود به سمت یک بیمارستان یا تکمیلی حضرت زینب(س)  پیش برود که در واقع در مصوبات سفر ریاست جمهوری حدودا 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و چون سازه درمانگاهی بود ابتدا به سمت تغییر کاربری و مقاوم سازی رفتیم و پیمان‌کار به فعالیت خود می‌پردازد بنا داریم این بیمارستان 80 تخت‌خوابی تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری برسد. 

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان