کد خبر: ۱۵۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
با حضور خانواده‌های شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) انجام شد:

کتاب «وصال خونین» رونمایی شد

در مراسمی با حضور خانواده‌های معظم شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) و جمعی از مسئولان، از کتاب «وصال خونین» با موضوع گزارش مستند حمله تروریستی به این بارگاه منور رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در مراسمی با حضور تولیت، خدام و خانواده‌های معظم شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، رئیس بنیاد شهید و جمعی دیگر از مسئولان، از کتاب وصال خونین با موضوع گزارش مستند حمله تروریستی به این بارگاه منور رونمایی شد.

حجت‎الاسلام کلانتری، تولیت حرم مطهر، گفت: این کتاب با هدف روشنگری و همچنین مستندنگاری حمله تروریستی به حرم مطهر، در سه بخش تهیه و توسط معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، تألیف شده است.

کلانتری افزود: بخش نخست کتاب وصال خونین، شامل موضوعات "درنگی در مفهوم زیارت"، "جایگاه زیارت در فرهنگ ایرانی اسلامی"، "شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام"، "سلفی‌گری و سیر تاریخی آن" و "جریان‌های تکفیری معاصر" می‌باشد.

تولیت حرم مطهر در ادامه، گفت: عناوین بخش دوم این کتاب، شامل "شرح واقعه حمله تروریستی"، "بازگویی واقعه از زبان شاهدان عینی"، "نقشه مسیر حرکت تروریست در حرم مطهر"، "پس از حمله"، "مراسم تشییع شهدا در شیراز و مشهد مقدس"، "مراسم بزرگداشت شهدا از طرف دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)" و "سایر برنامه‌ها" و "معرفی شهداء" است.

این مقام مسئول ادامه داد: سومین بخش کتاب وصال خونین، به واکنش شخصیت‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مقامات داخل و خارج از کشور به این حمله تروریستی اختصاص دارد. صفحات انتهایی این کتاب نیز شامل تصاویر حمله تروریستی به حرم مطهر است. این کتاب در 143 صفحه، توسط انتشارات شاهچراغ (ع) منتشر شده است.

در ادامه مراسم امروز، از تابلو شهدای حرم مطهر، رونمایی شد. این قاب مزین به نام و تصاویر شهدا و محل شهادت این اعاظم، پیام تسلیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تکه‌ای از چادر خونین شهدای خواهر و همچنین قطعه‌ای از فرش خونینی است که پیکر مطهر شهدای حرم مطهر بر روی آن قرار داشت.

نسخه‌هایی از این تابلو‌ها در اختیار موزه‌های اعتاب مقدسه، جهت بازدید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است، در جریان حمله تروریستی شامگاه 4 آبان 1401 عنصر تکفیری داعش به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، 13 نفر از خدام و زائران این بارگاه منور، به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان