کد خبر: ۱۵۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
استاندار فارس خبر داد:

آمادگی فارس جهت حمایت از احداث شهرک صنعتی صنایع دریایی

استاندار فارس، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی کشور در این استان ما نیز آمادگی داریم که ضمن اختصاص زمین مورد نیاز، موانع پیش روی احداث این مجموعه را رفع کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، روز شنبه در جریان بازدید از صنایع دریایی شهید صفایی در شیراز افزود: احداث شهرک صنعتی صنایع دریایی در مسیر اعتماد به دانش و انگیزه جوانان کشور انجام می‌شود که در نهایت به ایستادگی و استقلال کشور در این حوزه منجر خواهد شد.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در کشور و در تمام عرصه‌ها حاکی از نوآوری، خلاقیت، ابتکار، انگیزه، زحمت، خودباوری و خودکفایی است.

ایمانیه، با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوان در مجموعه صنایع دریایی شهید صفایی، از مسئولان دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه صنعتی و دانشگاه شیراز خواست که ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایعی که در استان و شهر شیراز وجود دارد را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار فارس، بر لزوم همفکری و همکاری جهت راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی نیز تاکید کرد و گفت: برخی اوقات یک صنعت و هدف، در بین دو یا چند رشته قرار می گیرد که می‌توان برای آنها نیز رشته‌های ترکیبی ایجاد کرد.

ایمانیه، از دانشگاه ها خواست که در عرصه راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی و تاسیس پژوهشکده‌ها پیشگام شوند و مدیریت استان نیز در این زمینه حمایت و همکاری خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در فارس، ادامه داد: وزارت نفت، وزارت کشور، امور بنادر و سایر دستگاه‌های مرتبط با این حوزه باید با تشکیل جلسه، ضمن بررسی نیازهای کشور، زمینه‌ی تحقق خواسته ها را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی نیز آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دریایی را دارد.

ایمانیه گفت: سازمان صمت استان با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی اقدام به برپایی نمایشگاهی از نیازمندی‌ها و فعالیت های قابل ارائه توسط این مجموعه در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز کند تا صنعتگران نسبت به تامین ملزومات و امکانات مورد نیاز خود از این مجموعه اقدام کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: صنایع دریایی شیراز می‌تواند در زمینه بورسیه تحصیلی دانشجویان نیز ورود کرده و تعدادی از دانشجویان با استعداد مرتبط با فعالیت های خود در بازه تحصیلات عالی دانشگاهی را بورسیه کند تا پس از اتمام تحصیل، در همین حوزه به کار گرفته شوند.

راه اندازی مرکز تحقیقات و درمان پزشکی بازساختی در شیراز

وی، همچنین در جلسه بررسی راه‌اندازی مرکز تحقیقات و درمان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در شیراز، از حمایت مدیریت ارشد استان از تحقق این مهم خبر داد.

ایمانیه افزود: علم پزشکی در آینده‌ای نزدیک به طرف پزشکی بازساختی خواهد رفت و مهندسی بافت، سلول های بنیادین، ژن درمانی، پزشکی تشخیصی و علوم اعصاب به شکل ویژه مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس ادامه داد: کشور ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی در عرصه پزشکی خوش درخشیده و شایسته نیست که در عرصه‌ سلول های بنیادی و بازساختی پزشکی دچار عقب ماندگی باشیم.

وی، با اشاره به پیشتازی فارس در امور خیریه اظهار داشت: خیرین حوزه سلامت این استان همواره خوش درخشیده‌ و هزاران میلیارد تومان برای احداث موسسه‌های درمانی و تشخیصی و ارائه خدمات سلامت به مردم استان و کشور تامین کرده‌اند.

ایمانیه افزود: خیرین حوزه سلامت متعهد شدند که اعتبار لازم برای اجرای فاز نخست مرکز تحقیقات و درمان سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در شیراز را تامین و پرداخت کنند.

نماینده عالی دولت در فارس، بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های دولتی استان برای اجرای این طرح تاکید کرد و ادامه داد: مرکز تحقیقات و درمان سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پروژه‌ای نیست که یکساله به اتمام برسد و برای تبدیل شده به یک مرکز بزرگ بین المللی به ده ها سال زمان و هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان