کد خبر: ۱۵۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

عمل مسئولین و خدمت به مردم بالاترین مرتبه جهاد تبیین است

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: یکی از جلوه‌ها و مظاهر جهاد تبیین عمل است و عملی که مردم در میدان از مسوولین ببینند و اثرات و نتایج آن را در زندگی مشاهده کنند بالاترین مرتبه جهاد تبیین است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در نشست شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان آباده که با هدف بررسی و ساماندهی یادمان‌ شهدای گمنام این شهرستان با حضور مسوولین آباده برگزار شد ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و چهل و چهار سالگی انقلاب گفت: یکی از جلوه‌ها و مظاهر جهاد تبیین عمل است و عملی که مردم در میدان از مسئولین ببینند و اثرات و نتایج آن را در زندگی مشاهده کنند بالاترین مرتبه جهادتبیین است.

سردار کوشکی تاکید کرد: خدا می‌خواست این انقلاب بماند حتی اگر ناخوشایند دشمن باشد و هرچه ما مسئولین نیز بیشتر خدمت کرده و به داد مردم برسیم باعث تقویت نظام می‌شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌ها و مظاهر جهاد تبیین عمل است و عملی که مردم در میدان از مسوولین ببینند و اثرات و نتایج آن را در زندگی مشاهده کنند بالاترین مرتبه جهادتبیین است.

سردار کوشکی افزود: مردم به نظام اعتماد و اعتقاد دارند و هر چه دشمن برای نابودی اعتماد مردم به نظام تلاش کند تلاشش ثمری نخواهد داشت چون وعده الهی بر پیروزی و نصر اسلام محقق شده و آیه شریفه یا ایها الذین امنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم نمود تحقق نصر الهی است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس افزود: ما برای شهدا یعنی کسانی در این جلسه جمع شده‌ایم که هیچ نیازی به ما ندارند؛ شهدا ویژگیهایی دارند از جمله اخلاص و پاکبازی که بی‌نظیر است و راهی جز تمسک به شهدا به معنای عمل به سیره شهدا نداریم .

سردار کوشکی تشریح کرد: در حوادث اخیر دشمن به دو حربه فرهنگی و اقتصادی روی آورد اما با تمسک به شهدا از این شرایط سخت که شبیه شرایط دفاع مقدس است هم عبور کردیم.

یادمان شهدا به مراکز فرهنگی تبدیل شوند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: آباده با ۷ مرقد شهید یا یادمان شهید در شهرستان‌های استان فارس رتبه اول است.

سردار کوشکی در ادامه در خصوص یادمان شهدا نیز گفت:  یادمان شهدا 9 عنصر  اساسی وجود دارد که آب، برق و جاده دسترسی، جایگاهی جهت برگزاری مراسم، صحن مبارک مقبره، سرویس بهداشتی، نورآرایی و فضای سبز از جمله مهمترین این عناصر هستند و شما نیز یک طرح جامع برای تحقق این عناصر بنویسید.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس، افزود: شهدای گمنام میهمان مردم این شهر هستند و امضای مردم و مسوولین پای آنها است و وظیفه ما تعیین مکان و پیگیری یادمان و تامین شهید است اما فرماندار آباده به عنوان رئیس جلسات شورای حفظ آثار و هیات امنا باید پیگیر ساخت یادمان باشد.

سردار کوشکی در ادامه خطاب به مسوولین آباده گفت: از کمربندی آباده برای تصویرسازی شهدا و فضاسازی شهری بهره بگیرید، از پارک شهر برای انتقال این فرهنگ به مردم و مسافران بهره ببرید و از ظرفیت سپاه فجر فارس و بسیج سازندگی فارس استفاده کنید، در یادواره‌ها نوآوری شود و از حالت سنتی در بیاید و متناسب با فضای ذهنی امروز برای شهدا کار کنید، کتاب شهدای آباده ۳۰ درصد پیشرفت دارد و باید در هفته دفاع مقدس رونمایی شود و بازدید از خانواده شهدا را نیز در دستور کار قرار بدهید.

کوشکی در پایان افزود: احیای یادمان‌ها که قلب فرهنگی شهر هستند باید توسط سپاه و هیات رزمندگان جدی گرفته شود، کنار یادمان‌ها نگارخانه در نظر گرفته شود و این مکان‌ها به مرکزی فرهنگی تبدیل شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان