کد خبر: ۱۵۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

واکنش امام‌جمعه شیراز به هیاهوی غرب درباره حکم اعدام سرکرده گروه تروریستی تندر

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به هیاهوی غرب درباره حکم اعدام صادرشده برای جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر گفت: فردی که ۱۴ جوان و نوجوان را در شیراز کشته را محاکمه کرده‌اند اما سرو صدا راه انداخته‌اند که چرا می‌خواهید او را محاکمه کنید؟!
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شیراز افزود: چرا متوجه نیستیم و خیال می‌کنیم مسئله عادی است، جنگ بزرگی است که برای حضور در این جنگ جهاد تبیین، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و جهاد در عرصه امنیت می‌خواهیم.

«جمشید شارمهد»، سرکرده گروهک تروریستی تندر که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد، درپی عملیاتی پیچیده، توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۱ دادگستری کل استان تهران اعلام کرد که دادگاه انقلاب تهران پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد.

شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است.
گروهک تروریستی تندر در اواسط سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت طلب به سرکردگی فتح الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریست ضددینی در انگلستان تاسیس شده است.

این گروهک تروریستی با بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی مطالب توهین آمیزی علیه دین مبین اسلام انجام داده است. پس از انتخاب شارمهد در سال ۸۵ به عنوان سرکرده گروه از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر می‌دهد و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد، به طوریکه اقدامات جنایتکارانه این گروهک، موجب ناامنی جامعه و به خاک و خون کشیده شدن مردم شد.

براساس مستندات پرونده، جشمید شارمهد قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته که موفق به انجام پنج مورد آن شده است.

بمب گذاری در میان عزاداران حسینیه شهدا شیراز در ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که منجر به‌ شهادت‌ رسیدن ۱۴ تن و مجروحیت ۳۰۰ تن دیگر شد، یکی از جنایات این گروهک تروریستی است.

نقش مهم مساجد در عرصه کار فرهنگی

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در آیین تجلیل از کارگزاران مساجد استان فارس با اشاره به رخدادهای اخیر گفت:‌ مسئله دعوا با شخص نیست. تمام کفر گردهم آمده است تا با تمام ایمان مقابله کند. آنچه نیاز است این است که آرایش جنگی به خود بگیریم. در عرصه کار فرهنگی نیاز به آرایش جنگی داریم‌ مساجد نمی‌توانند به عنوان یک مکان و مسجد عادی باشند.

دژکام گفت:‌ تک تک ائمه جماعت باید صمیمانه، برادرانه و پدرانه مجموعه خود را هماهنگ کند و به میدان بیاید؛ همان گونه که دشمنان این جنگ را همه جانبه راه انداخته‌اند ما هم باید همه جانبه در مقابل آنها بایستیم و مسجد تنها جایی است که می‌تواند همه جانبه در مقابل دشمنان بایستد؛ باید مسجد محوری را جدی بگیریم و شبانه روز تلاش کنیم تا این مسئله را پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس  افزود: برخی ممکن است در جریان اقدام و عمل احساس کنند که در برخی قسمت‌ها هماهنگی وجود ندارد. نباید این مسائل و اختلافات را بزرگ کنیم بلکه باید برای هدف اصلی که دفاع از کیان اسلامیت کشور است به صورت جدی پای کار بیایم و در مقابل دشمنان بایستیم.

وی بیان کرد: در شرایطی که دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای آسیب رساندن به کشور است نباید بنشینیم و خیال کنیم مسئله ساده است. ببینید که دشمنان کاریکاتور چه کسی را می‌کشند؟ آنها با شخص پیامبر (ص) در افتاده‌اند. باید غیرت دینی را به میدان بیاوریم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار ارزشمند و بزرگی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص محوریت شدن مساجد در محلات انجام شده است که قابل تقدیر است.

 
انتهای پیام/



منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان